OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
beroendeenheten Beroendeverksamheten med ca 45 medarbetare arbetar med utredningar, förändrings- och behandlingsarbete för familjer/individer med beroendeproblematik. Vi strävar efter ett nära samarbete med olika samverkanspartners både inom och utanför kommunen. Arbetsuppgifter: Informera, motivera och verka för vård och behandling. Ditt arbete som socialsekreterare/handläggare innebär att du arbetar med utredning och insatser till vuxna missbrukare enligt SoL och LVM. Stödsamtal samt samarbete med öppenvården inom verksamheten. Kvalifikationer: Du har socionomexamen eller likvärdig beteendevetenskaplig examen samt erfarenhet av myndighetsutövande verksamhet och vana att självständigt handlägga ärenden enligt SoL och LVM. Meriterande med erfarenhet från samverkan med arbetsförmedling, hälso/sjukvård eller kommunal arbetsmarknadsenhet i syfte att den enskilde ska få och behålla ett arbete. Vi vill att du är en person som har god struktur i utrednings- och motivationsarbetet, bra på dokumentation samt är aktiv i vårt utvecklings- och kvalitetsarbete. Du kan sätta gränser men upprätthåller ändå en god relation till klienter. Som medarbetare vill vi att du är lyhörd, flexibel, tydlig och rak i din kommunikation. Du har god samarbetsförmåga och en positiv syn på människors förändringsförmåga. Körkort krävs.