Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningens enhet Utredning vuxen Missbruk söker en socialsekreterare. Du kommer att utreda behov utifrån ansökningar och anmälningar gällande missbruk enligt SoL och LVM. KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen, erfarenhet av missbruksvård och erfarenhet av att göra ASI-intervjuer. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har god datavana. Det är av stor betydelse att du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp och kan ta stort ansvar för ditt arbete. Vi ser gärna att du är nyfiken, flexibel, kreativ och inriktad på att lösa problem. Du är strukturerad, har förmåga att fullfölja arbetsuppgifter, såväl dokumentation som processinriktade uppdrag. Du har förmåga att sortera/prioritera vad som behöver göras både kortsiktigt och långsiktigt och göra bedömningar i akuta situationer. Beredskapstjänstgöring ingår. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort krävs.

Sammanfattning

Liknande jobb