Socialsekreterare

Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Dorotea kan Du förena det småskaliga med det storslagna! Det småskaliga hittar du i Dorotea kommun med ca 2 550 invånare varav ca 1 500 bor i tätorten Dorotea med närhet till allt. Det storslagna representeras av vår till ytan stora kommun. Vår natur och närhet till fjällvärlden med alla dess upplevelser och ett rikt friluftsliv med goda möjligheter för jakt, fiske, svamp- och bärplockning mm. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare, kvinnor som män. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden.




Beskrivning
Som medarbetare i Dorotea Kommun är du medskapare på din arbetsplats.

Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom engagemang, kunskap och erfarenhet.  Individ och familjeomsorgen söker dig som vill verka för människors möjlighet att leva ett självständigt liv, har ett rehabiliterande förhållningssätt där du kan se och ta tillvara individens egna resurser och möjligheter.

Vi erbjuder dig stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter i ett utvecklande arbetsklimat med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder även handledning, flexibel arbetstid och friskvård på betald arbetstid. För våra socialsekreterare med Socionomexamen tillämpar vi 32 timmars arbetsvecka.

Nyanställda Socialsekreterare har möjlighet till 6 månaders betald hyra vid boende i hyresrätt via Doroteahus.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är stimulerande och varierande. Du kommer att handlägga ärenden inom områdena barn- och unga, familj samt vuxen, genomföra utredningar enligt SoL, LVU, LVM och familjerättslagstiftningen, bevilja och följa upp insatser. Råd och stöd samt vårdplanering ingår också i uppdraget

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp bestående av fem socialsekreterare

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen, gärna med erfarenhet från aktuellt kunskapsområde samt kunskap om BBIC. Du har intresse och engagemang för det sociala myndighetsarbetet och är trygg i rollen som myndighetsutövare. Du har ett professionellt och respektfullt bemötande i förhållande både till de personer vi möter och till våra samverkanspartners.

Du är som person ansvarsfull och flexibel i ditt arbete med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är flexibel och har förmåga att både arbeta självständigt under eget ansvar likväl som i team. Du har god förmåga att knyta kontakter och skapa goda relationer genom samverkan och kommunikation.

Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

B Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård & Stöd, IFO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2020
  • Ansök senast: 29 maj 2020

Liknande jobb


Socialsekreterare SoL, LSS och LVM

23 augusti 2010

Socialsekreterare till den gemensamma socialjouren i Dalarna

30 mars 2020

Socialsekreterare, ensamkommande flyktingbarn

23 augusti 2010

Socialsekreterare till HVB - Hemmet Fyrklövern

24 augusti 2010