Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och vi har i dag cirka 44 000 invånare. Förvaltningens 2 200 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.



ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS och SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med aktörer såsom anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med.

På enheten har vi fokus på det interna förändrings- och utvecklingsarbetet, att effektivisera, förändra och utveckla verksamhet och metoder. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en miljö som präglas av höga professionella ambitioner, möjligheter till egen utveckling och ett gott kamratskap. På enheten arbetar 12 socialsekreterare, 1:e socialsekreterare och enhetschef. Enheten har extern handledning och möjligheten till kompetensutveckling är goda.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du skall ha dokumenterad kunskap om regelverket (LSS/SoL) samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom (LSS/SoL). Det är meriterande med erfarenhet av verksamhetsområdet funktionsnedsättning och särskilt inom området psykiska funktionsnedsättningar. Vidare är det meriterande att ha erfarenhet om aktuell kunskap i teori/forskning och rättspraxis inom området.

Arbetet kräver förmåga att väga samman information och att göra omdömesgilla bedömningar. Du är ansvarstagande och strukturerad samt mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor, du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med arbetsgivare, medarbetare, myndigheter, vårdgivare och andra parter som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kommer med egna reflektioner och förslag på hur verksamheten kan utvecklas. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva samt om du i tal behärskar flera språk. Du förväntas ha initiativförmåga samt god förmåga att kunna arbeta under tidspress.

För tjänsten fordras B-körkort.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Karlson Hedlin, Rektor
070-370 79 23
Lars Smith, Lärarnas Riksförbund
070-780 79 66
Anders Rohman, Lärarförbundet
031-701 55 00
Ann-Christin Barsjö, Rektor
070-556 73 39
Cecilia Molander Jarlöv, Intendent
072-516 44 37
Maria Wall, Enhetschef
031-366 74 12
Gunilla Larsson, Enhetschef
031-366 74 23
Kommunal
031-22 48 17
Malin Johansson, Enhetschef
031-366 74 94
Karin Johansson, Enhetschef
031-366 74 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Lundby .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-08-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 30 maj 2014

Besöksadress

Köpmansgatan 20 GÖTEBORG
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb