Socialsekreterare barn och unga

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.



ARBETSUPPGIFTER
Enheten för barn och unga söker en kvalificerad socialsekreterare omgående och t o m 2014-08-31 då vår ordinarie socialsekreterare är föräldraledig. Vi söker Dig som har gedigen erfarenhet från arbetet med barnavårdsutredningar och som är väl insatt i BBIC. Du har kanske avslutat Din yrkeskarriär, men är sugen på att fortsätta under en begränsad period.

Enheten för barn och unga, 0-20 år, består av en mottagningsgrupp och en utredningsgrupp. Du kommer att vara behjälplig i såväl utredningsgruppen som mottagningsgruppen utifrån behov. Utredningsgruppen består av 8 socialsekreterare och mottagningsgruppen av 3 socialsekreterare.

Arbetsuppgifterna består av att utreda barns och ungdomars, 0-20 år, behov utifrån anmälningar och ansökningar samt att följa upp beviljade insatser. I mottagningsgruppen består arbetet av att ta emot ansökningar och anmälningar samt ge råd och stöd. Utifrån anmälningarna ska förhandsbedömningar göras.
Vi har ett nära samarbete med våra egna öppenvårdsresurser. Samarbete pågår också med förskolor, skolor, familjecentral och andra samarbetspartners.

Vi erbjuder en arbetsplats med trevliga kolleger och ”högt i tak”. Givetvis ger vi vår personal kompetensutveckling i form av processhandledning samt utbildning. Vi arbetar kontinuerligt med att ytterligare förbättra vårt arbete för att kunna möta brukarnas behov.

Samtliga socialsekreterare i Partille som arbetar med barn och ungdomar är utbildade i BBIC (Barns behov i centrum) och kommunen har permanent BBIC-licens.


KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har:
• Socionomexamen.
• Flerårig erfarenhet och intresse av utredningsarbete av barn och unga inom socialtjänsten samt erfarenhet av arbete i mottagningsgrupp.
• Goda kunskaper i lagstiftning samt BBIC.
• God förmåga att uttrycka Dig i både tal och skrift samt vana vid att dokumentera.
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra.
• Körkort erfordras.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du har ett gott bemötande och lätt för att samarbeta. Vi välkomnar manliga sökande.

Erfarenhet krävs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen Partille
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-01-01 Tillträde snarast., upphör: 2014-08-31
  • Publicerat: 3 december 2013

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


12 maj 2024