OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Hofors kommun.
Vi är den lilla kommunen som har nästan allt. Det vi inte själva har, är det nära till. I vår kommun bor man billigt och lever rikt. Gå på upptäcktsfärd i vår hemsida!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter familjerätt: Myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Kvalificerat utredningsarbete enligt SoL och FB, samarbetssamtal, faderskap, särskild förordnad vårdnadshavare.
Arbetsuppgifter familjehem: Rekrytera, utreda och handleda familjehem, kontaktpersoner/familj
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig, samt erfarenhet av liknande arbete. Du behöver kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och samtidigt ha lätt för förändringar, att du är flexibel och kan ändra Dina arbetsmetoder efter verksamhetens och enhetens behov. Du bör ha professionell mognad och personlig lämplighet samt god samarbetsförmåga. Du ska ha förmåga att se saker ur olika perspektiv samt kunna se möjligheter till förändring och kunna bemöta människor med olika livssituationer med respekt. Du ska ha lätt för dig att uttrycka dig tydligt och enkelt i tal och producera skriftligt materiel av hög kvalitet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort erfodras då arbetet medför resor.
ÖVRIGT
Vi erbjuder dig en arbetsplats med hög trivselfaktor, extern handledning och möjligheter till friskvård.
Inför rekryteringsarbetet har Hofors kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.