Socialsekreterare för de familjehemsplacerade barnen. s.k. barnsekreterare

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Social- och arbetsförvaltningen i Partille är organiserad utifrån 8 enheter samt 3 chefsled.
Arbetsklimatet är mycket gott och Partille har en stabil ekonomi och är en trevlig kommun att arbeta i.

Familjehemsgruppen i Partille ligger under enheten Familjeenheten. På enheten arbetar vi med familjerätt, familjerådgivning, socionom på Familjecentralen och familjehemsgruppen, sammanlagt 13 medarbetare.

Vill du arbeta hos oss kommer du till en professionell, positiv och glad arbetsgrupp med högt i tak, nära till skratt och där vi bryr oss om varandra.

ARBETSUPPGIFTER
Som barnsekreterare ingår du i Familjehemsgruppen som består av tre barnsekreterare och tre familjehemssekreterare samt en handledare för familjehemmen. Barnsekreterarnas arbetsuppgifter består i huvudsak av att följa upp de familjehemsplacerade barnen och samordna olika insatser kring dessa barn och deras familjer utifrån det tredelade föräldraskapet.

Handläggning av utredningar, överväganden och omprövningar enligt SoL och LVU. Vi har BBIC-licens och arbetar enligt BBIC som metod.
Barnsekreterarna arbetar i nära samarbete med familjehemssekreterarna.

Vi ser gärna att du som söker är en engagerad person som ser fördelar med att samarbeta med andra och är införstådd med att det ingår en hel del resor i arbetet.

Som handläggare i Partille kommun erhåller du kontinuerlig processhandelning. Du erhåller också kontinuerligt stöd och metodhandledning av närmsta chef.

KVALIFIKATIONER
Socionomexamen.
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, är väl förtrogen med gällande lagstiftning och har arbetat med myndighetsutövning på Barn och Unga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med familjehemsvård och socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn.

Krav på B-körkort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52

Sammanfattning

Besöksadress

Gamla Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


Barnsekreterare

Barnsekreterare

24 april 2024

24 april 2024