OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektorn Arbetsliv och Stöd är indelad i fyra verksamheter, en samlad Myndighetsverksamhet där, Mottagningsenheten och Barn och Ungdomsenheten ingår och tre utförarverksamheter, Stöd/boende SoL, Stöd/boende LSS och Arbetslivscentrum.
Mottagningsenheten består av en enhetschef, fem processledare, två budget- och skuldrådgivare samt Gemensam Mottagning, som är ”vägen in i sektorn” när det gäller socialtjänstens olika uppdrag och ansvarsområden.
I Gemensam mottagning arbetar sex socialsekreterare och en verksamhetsledare med lång erfarenhet och bred kompetens inom socialt arbete.
En viktig byggsten i ett förändrat arbetssätt är kommunens nya Stadshus som har en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt för att stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete.
I det ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en av sex medarbetare som tillsammans med verksamhetsledare utgör Gemensam mottagning, vilken startade i mars 2008.
Mottagningen har en hög grad av tillgänglighet, serviceanda och en ”spindel i nätet-funktion”.
Mottagningen tar emot telefonsamtal/telefonrådgivning, besök, ansökningar, anmälningar i en mängd olika ärenden.
Mottagningen gör en första bedömning alternativt förhandsbedömning samt handlägger försörjningsstödsärenden upp till tre månader.
Jour dagtid och akut myndighetsutövning är också arbetsuppgifter i mottagningen.
Arbetet kräver förmåga att arbeta självständigt, tidvis under hög press, och en vana och förmåga att fatta snabba beslut.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen samt flerårig erfarenhet av socialt arbete med myndighetsutövning, god kunskap kring lagstiftning enligt SoL, LVU och LVM.
Förmåga att samarbeta, arbeta flexibelt och självständigt.
Vi förutsätter att du är intresserad av att på ett engagerat sätt delta i socialt utvecklingsarbete samt en öppenhet för nya sätt att arbeta på och att du vill verka i, och utveckla arbetssättet i vår aktivitetsbaserade kontorslösning.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Monica Fundin
0303-23 91 33
Enhetschef Ingegerd Ragnarsdotter
0303-23 91 43
SSR Carina Winkler
0303-23 91 09
Vision Ulf Liljeros
0303-23 93 92
Verksamhetschef Helene Berghog
0303-238000
Tf Personal- o Verksamhetsledare Ewa Malmer
0303-23 91 35
Verksamhetsledare Ann-Sofie Holvila Knöös
0303-23 93 80
Enhetschef Helena Broberg
0303-23 90 74
Enhetschef Lisbet Hertzman
0303-23 86 04
Habiliteringspedagog Eva Niemi
0303-23 95 39