Socialsekreterare, IFO vuxen

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna!
Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområde. Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjlighteter.
Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare med en budget på ca 450 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!




ARBETSUPPGIFTER
Arbetsbeskrivning: Individ- och familjeomsorgen söker en socialsekreterare till vuxenenheten då en av våra medarbetare ska vara tjänstledig för att prova andra arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i en grupp av sju socialsekreterare som med stöd av 1:e socialsekreterare handlägger ärenden för vuxna med bl.a MI som förhållningssätt i arbetet.

Arbetsuppgifter: Din uppgift är att tillsammans med den sökande hitta lösningar och stärka den sökandes möjligheter att bli självförsörjande. Som socialsekreterare på IFO vuxen kommer du att utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd enligt gällande lagstiftning samt handläggning av övrigt förekommande vuxenärenden. I detta arbete är det centralt med ett gott samarbete inom förvaltningen och externt med andra för klienten viktiga personer och myndigheter som t.ex försäkringskassan, arbetsförmedlingen och kommunens arbetsmarknadenhet. Socialförvaltningen arbetar med verksamhetssystemet Procapita.


KVALIFIKATIONER
Egenskaper: Du är som person mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att både arbeta självgående och i nära samverkan med andra.

Kunskaper: Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd och har en tydlig förmåga att skapa förändring i människors liv, att kunna se möjligheter och kommunicera på ett respektfullt sätt. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen Mora
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Vikariat 1 år med ev möjlighet till förlängning. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 170301 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


13 maj 2024

Socialsekreterare till myndighet äldre

Socialsekreterare till myndighet äldre

13 maj 2024

13 maj 2024