OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lärjedalen är en av Göteborgs 21 stadsdelsnämnder med 24 400 invånare och drygt 1800 anställda där områdena Hammarkullen, Hjällbo, Eriksbo och Bergum-Gunnilse ingår. Stadsdelsnämnden ansvarar för skola, förskola, individ- och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade samt fritid och kultur. I Lärjedalen bor människor med ursprung från ett hundratal olika nationer, vilket ger området en internationell prägel. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en socialsekreterare vars uppgift är att göra utredningar, uppföljningar samt bedömningar enligt LSS samt SoL under 65 år. Du ska utifrån Din kunskap, kreativitet och iderikedom skapa förutsättningar så att personer med funktionsnedsättningar ges möjlighet att leva ett liv som andra. Du kommer att ingå i ett arbetslag med 7 socialsekreterare. KVALIFIKATIONER Socionomprogrammet eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av myndighetsutövning utifrån SoL och LSS samt vana av websotis önskvärt. Vi vill att du skall vara lyhörd och utifrån ett helhetsperspektiv kunna lyssna in människors behov och ha en positiv inställning till att arbeta med varierande livssituationer. Du skall ha god samarbetsförmåga, tycka om att ha många bollar i luften och anse att ett bra bemötande i alla situationer är en självklarhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi försöker aktivt tillvarata de kvalifikationer som en jämn ålders- och könsfördelning samt en etnisk mångfald tillför verksamheten.