Socialsekreterare till Boendeenheten

Socialsekreterare till Boendeenheten

Arbetsbeskrivning

Boendeenheten

Socialförvaltningen kommer nu starta upp bostad först och söker en socialsekreterare för att vara en del av det arbetet. Har du bred erfarenhet av socialt arbete, vana av att samverka på ett framgångsrikt sätt och är intresserad av att vara med och starta upp något nytt? Då kan du vara den vi söker!

Boendeenheten är den enhet inom socialförvaltningen som ansvarar för myndighetsutövningen beträffande beslut om bistånd enligt Socialtjänstlagen till boende med bostadssocialt kontrakt, Bostad först och tillfälligt boende. Enheten har totalt 24 tjänster varav 15 tjänster som socialsekreterare. Dessutom finns det fyra handläggare som arbetar specifikt med vräkningsförebyggande arbete.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att arbeta med myndighetsutövning i enlighet med socialtjänstlagen (SoL), utreda enskilda individers behov av insatser utifrån gällande lagstiftning samt samverka med andra aktörer inom kommunen.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Har du vidareutbildning inom missbruk och/eller MI-utbildning (motiverande samtal) är det meriterande.

Tjänsten förutsätter att du har erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av Bostad först och att starta nya verksamheter.

Arbetet kräver goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och B-körkort. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Office-paketet och kunskaper i andra språk än svenska och engelska samt Lifecare.

Som person har du lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Vidare är du en samarbetsinriktad person som relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du serviceinriktad och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Aleksander Opgenoorth, enhetschef, 018-727 14 01.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Maria Persson, 018-727 24 24
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Systemledning, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb