OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 41 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
ARBETSUPPGIFTER
Sektorn Arbetsliv och Stöd omfattas av verksamheterna Individ och Familjeomsorg, Funktionshinder och ARI (Arbete, rehabilitering och integration). Sedan september 2013 är sektorn inne i en aktiv omorganisation vilket bl.a. innebär att vi numera är funktions uppdelade d.v.s. en myndighetsverksamhet, en utförarverksamhet enligt SoL, en boendeverksamhet enligt LSS och en ARI verksamhet. Ett övergripande mål med den nya organisationen är en sammanhållen brukarprocess vilket innebär utvecklingsarbetet kring gemensamma förhållningssätt, metoder och i tvärprocesser. Vi söker nu en medarbetare till myndighetsverksamheten.
Vi söker en erfaren socialsekretrare med huvuduppdrag att arbeta med vuxna personer med missbruksproblem. Det huvudsakliga uppdraget är att utreda, verkställa och följa upp beslut och insatser enligt SoL och LVM. Kommunen har ett uttalat mål att brukare skall erbjudas hemmaplansinstaser vilket innebär att socialsekreteraren har att arbetar mycket aktivt och samordnande med brukaren och med kollegor intern och externt.
Arbetsgruppen består idag av 4 socialsekreterare. Varefter att omorganisationen fortskrider kommer arbetsgruppen att samorganiseras med kollegor med liknande uppdrag.
Inom utförardelarna finns olika hemmaplaninsatser för målgruppen som boende med stöd, socialmedicinsk mottagning samt ett samteam som vänder sig till personer med samsjuklighet missbruk-psykiatri. Vi har en upparbetad samverkan med primärvården och psykiatriska klinikens slutenvård och öppenvård.
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen med mångårig erfarenhet av att arbeta med målgruppen och myndighetsutövning enligt SoL och LVM. Fortbildning i form av ASI, ADAD och MI.
En särskild merit är om du även har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med försörjningsstöd och barnavård enligt SoL och LVU.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Personal och Verksamhetsledare Christina Emilsson
0303-23 91 34
Socialsekreterare Kerstin Macke
0303-23 91 31
Vision Ulf Liljeros
0303-23 93 92
SSR Carina Winkler
0303-23 91 09
Vik. Enhetschef Linda Boström
0303-239574, 0730-648 725
Verksamhetschef Monica Fundin
0303-23 91 33
Vik. Enhetschef Linda Boström
0303-23 95 74, 0730-64 87 25