Socialsekreterare till Vuxen Myndighet

Arbetsbeskrivning

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten.



Vi söker dig som vill arbeta med missbruks- och beroendefrågor.

Arbetet innebär  
Vuxen Myndighet består av enhetschef, 1:e socialsekreterare, boendekoordinator/boendelots samt socialsekreterare som handlägger försörjningsstöd, mottagning av nyanlända, boendeärenden, missbruk, socialpsykiatri och våld i nära relationer.

Tjänsten omfattar handläggning inom missbruk och beroende samt viss handläggning av brottsoffer.

Du behöver ha ett intresse för missbruk- och beroendeproblematik. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom området eller annan myndighetsutövning. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet för uppdraget.

Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. På Vuxen Myndighet kommer du ingå i en arbetsgrupp med ett gott arbetsklimat där du får kollegialt stöd, nära arbetsledning samt extern handledning. 

Arbetsuppgifter?  
Ditt främsta uppdrag är att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser för missbruksvård inom SoL och LVM. Arbetet innebär ett kvalificerat utredningsarbete som präglas av bra bemötande, rådgivning, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. I arbetet ingår även att ha ett tätt samarbete med interna och externa samarbetspartners.  

Kvalifikationer  
Socionomutbildning eller utbildning som motsvarar kraven för befattningen

- God kännedom om lagstiftning inom området
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- Vara flexibel och stresstålig
- Vara samarbetsinriktad men även ha förmågan att arbeta självständigt
- Kunna se utvecklingsmöjligheter
- B-körkort

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet

Övrig information och förmåner 
Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och pågår löpande under hela ansökningstiden.

Förmåner

Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. 


Om Skara kommun

I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.  


Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen.


Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skara kommun, Vuxen myndighet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2024
  • Ansök senast: 14 juni 2024

Liknande jobb


Senior barnsekreterare

Senior barnsekreterare

21 juni 2024