Socialsekreterare/Boendehandläggare

Arbetsbeskrivning

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Behandla ansökningar om bostad, utreda, fatta beslut om samt följa upp beviljade insatser utifrån socialtjänstlagen.

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Detta innebär att du handlägger på ett ändamålsenligt, rättssäkert och effektivt sätt. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Utbildning eller erfarenhet av handläggning av boendeansökningar är meriterande.
B-körkort krävs för tjänsten.

Grundläggande förutsättningar är att du är lyhörd, ansvarsfull, tar egna initiativ, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Samtidigt är det viktigt att du fungerar bra i gruppen och ser dina kollegor som en tillgång i arbetet. Vi söker dig som har en vänlig och samarbetsvillig attityd och visar omtanke om dina arbetskamrater. Det är viktigt att du känner glädje i ditt arbete och att du har förmåga att sprida detta till din omgivning.


ÖVRIGT
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lotta Linde
0220-24134

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahammars kommun, Myndighet, Vuxen Hallstahammar
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 6 december 2016

Besöksadress

Vegagatan 1 Hallstahammar
None

Postadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar, 73480

Liknande jobb


13 maj 2024

Socialsekreterare till myndighet äldre

Socialsekreterare till myndighet äldre

13 maj 2024

13 maj 2024