Socialt ansvarig samordnare, SAS

Arbetsbeskrivning

Välfärdsförvaltningen
Välfärdsförvaltningen arbetar aktivt utifrån vår verksamhetsidé "tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv".

Socialt ansvarig samordnare, SAS VF:2013:50
en nyinrättad tjänst på Utvecklingsenheten

Tjänsten som Socialt ansvarig samordnare, SAS, ingår tillsammans med medicinskt ansvarig sjuksköterska, MAS, medicinskt ansvarig för rehabilitering, MAR och kvalitetsledare i Kvalitetsgruppen.

Tjänsten är tillsvidare på heltid och med tillträde i januari 2014 eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Att vara delaktig i framtagandet av kvalitetsmått
Utveckla det systematiska kvalitetsarbetet gällande sociala avvikelser
Planera och utföra internkontroller och egenkontroller
Genomföra och skapa struktur för utbildning av personal i frågor gällande kvalitet inom det sociala området
Driva värdegrundsarbetet inom förvaltningen
Utreda eventuella missförhållanden och bistå i utredningar
Vara sakkunnig kring rådande lagstiftning
Säkerställa god dokumentation
Revidera riktlinjer och utarbeta rutiner kopplade till verksamhetens processer
Omvärldsbevaka, följa forskning och utveckling inom området och vara drivande i utvecklingsfrågor.
Säkra att lagstiftning, författningar och gällande rutiner inom området följs i verksamheten.

Kvalifikationer
Examen från socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Minst fem års erfarenhet från arbete inom socialtjänst. Utredningsarbete är meriterande.
Du ska ha erfarenhet av att leda utvecklings- eller förändringsarbeten.
Goda kunskaper i gällande lagstiftning (SoL, LSS, LVU och LVM) och kunskap om evidens inom området.
Van att arbeta självständigt.
God förmåga att samarbeta och kommunicera samt att leda utvecklingsarbete.
Lätt att uttrycka dig i tal och skrift, har god pedagogisk förmåga samt datakunskap.
Du bedriver friskvård i olika former för att medvetet främja en god hälsa hos dig själv.
Körkort är ett krav.

Upplysning
Avdelningschef Britt-Inger Vedin, tfn 0660-881 90 eller 070-190 49 97
Fackliga kontakter: SSR, Linn Bodin, tfn 0660-883 66.
Ledarna, Lena Asplund, tfn 88049 eller 070-324 51 16.
Vision, Pia Wangel, tfn 0660-885 56 eller 070-190 90 24

Sista ansökningsdatum är den 10 november 2013

Bifoga meritförteckning, personligt brev och eventuellt examensbevis med din ansökan.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på sök tjänst och följ sedan instruktionerna.

Kontaktpersoner på detta företaget

enhetschef Kristina Hedberg
0660-865 70
Kommunal Ruth Bergström
0660-880 00
enhetschef Agneta Johansson
0660-26 62 58 073-270 75 10
vårdförbundet Ann Westman
0660-865 78
LSR Helena Byström
0660-26 62 93 0732-70 44 61
avdelningschef Anna Reynberg Sjölund
0660-886 43
Vision Camilla Norberg
0660-134 80
vårdförbundet Marie Jonsson
0660-26 62 90
enhetschef Britt-Marie Näslund
0660-26 53 18
Kommunal Eva Lindström
0660-26 53 22

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 20
None

Postadress

Nygatan 20
ÖRNSKÖLDSVIK, 89188

Liknande jobb


1:e Socialsekreterare till enhet Familjerätt och familjehem

14 juni 2024

Socionom för skolsocialt arbete till Spångbergsgymnasiet

14 juni 2024

Socialsekreterare - missbruk och våld i nära relation

Socialsekreterare - missbruk och våld i nära relation

14 juni 2024

Socialsekreterare Barn, unga och familj

Socialsekreterare Barn, unga och familj

24 maj 2024