Söker du ett arbete där du kan bidra till en tryggare vardag för oss alla?

Söker du ett arbete där du kan bidra till en tryggare vardag för oss alla?

Arbetsbeskrivning

Har du intresse av samhällsfrågor och kvalitetsfrågor? Är du en strukturerad person som trivs när administrativa uppgifter blandas med utvecklingsarbete? Vill du ingå i ett team där förändringsarbete står i fokus, där vi värdesätter samarbete och där allas samlade kompetens är viktig? Då kan detta vara ett jobb för dig. Hos oss på Swedac kan du få ett omväxlande arbete där du bidrar till att öka kvaliteten i Sverige och skapa tillit och nytta i samhället.
Koordinator
Koordinatorns primära uppgift är att koordinerar och planera avdelningen för ackrediteringens (AVA) ackrediteringsärenden och är aktiva framförallt i den administrativa planeringen och avslut av ärendena. Detta innebär bland annat att koordinatorerna tar fram förslag på fördelning av tillsyner inför kommande tillsynsperioder i samarbete med bedömningsledare, kommunicerar med tekniska bedömare och kunder inför bedömningar och driver det administrativa planeringsflödet framåt. Koordinatorerna ansvarar också för annan administration runt omkring ackrediteringsprocessen och arbetar aktivt med att effektivisera och harmonisera våra arbetssätt.
Tjänsten är ett vikariat på drygt ett år med start efter överenskommelse.
Gedigen introduktion och utbildning - vi säkerställer att du utför arbete i toppklass
Rollen är ny för alla som börjar hos oss och därför är vi noga med att se till att du får den utbildning och handledning som krävs. Allt för att du ska ha tillräckligt med kunskap för att kunna utföra ditt arbete med rätt kompetens.
Här kan du läsa mer om vilka vi är: www.swedac.se/om-swedac
Din kompetens – våra önskemål
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, gärna inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har högskole- eller universitetsutbildning. I rollen som koordinator arbetar du i många olika IT-system och det är stor fördel om du har arbetat med komplex ärendehantering och i diarie- respektive kundhanteringssystem.
Som person är du noggrann, strukturerad och effektiv i ditt sätt att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är initiativtagande och arbetar självständigt inom givna ramar och ansvarsområden. För tjänsten krävs att du kan ha många pågående projekt samtidigt och är en god kommunikatör. Då vi är inne i ett stort förändringsarbete både på avdelningen och myndigheten krävs att du är förändringsbenägen, att du är en lagspelare samt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För oss är det viktigt att du står bakom statens värdegrund och arbetar efter Swedacs kärnvärden som är respekt, engagemang, samarbete och ansvar. Vi söker dig som agerar lösningsfokuserat utifrån en helhetssyn. Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Swedac är en myndighet med professionella, kompetenta och engagerade medarbetare. Här kan du påverka både din egen och Sveriges framtid.
Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Swedac vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Miljön präglas av nyfikenhet, öppenhet och förtroende. Du omges av engagerade och kunniga kollegor, som har stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag.
Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder: www.swedac.se/om-swedac
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta tf enhetschef Bente Zettergren tel. 0771-99 09 00 (växel). Representanter för Saco och ST nås även via växeln.
Skicka in din ansökan med meritförteckning till registrator@swedac.se. Sista ansökningsdag är den 29 mars. Ange dnr: 2021/489
Intervjuer kommer att ske i Borås/digitalt via Skype 6-8 april.
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Behandling av personuppgifter
Inkommande post och e-post till myndigheter blir allmän handling och kan därför lämnas ut, om inte särskilda sekretessregler gäller.
Det innebär att uppgifter som sänds in till Swedac kan komma att lämnas ut om någon begär att få ta del av dem, om inte myndigheten gör bedömningen att uppgifterna omfattas av sekretess.
När uppgifter kommer in gällande annan person än arbetssökande, ex. referenspersoner etc. förutsätter Swedac att samtycke har skett med vederbörande person.
Swedacs behandling av personuppgifter sker enligt gällande lagstiftning och Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) - GDPR). Det innebär att Swedac skyddar personuppgifter med nödvändiga åtgärder och att t.ex. arbetssökande och referenspersoner alltid har rätt att kontakta
Swedac för att få reda på vilka personuppgifter Swedac har registrerade. Läs mer om rättigheter i Swedacs policy https://www.swedac.se/swedacs-integritetspolicy/

Kontaktpersoner på detta företaget

Roland Jonsson
0771-99 09 00
Generaldirektör Peter Strömbäck
0771-99 09 00
Teknisk handläggare (Medicinlaboratorier) Charlotte Woschnagg
0771-99 09 00
Teknisk handläggare (Miljö och livsmedel) Annika Norling
0771-99 09 00
Enhetschef Maria Wallin
0771-99 09 00
Avdelningschef Kari Björkqvist
0771-99 09 00
Chefsjurist Gerda Lind
0771-99 09 00
Rekryteringskonsult Ingela Papinski
0705-76 18 76
Rekryteringskonsult Dufwa Ledarskap Ingela Papinski
0705-76 18 76
Administrativ chef Helle Sörensen
0771-99 09 00

Sammanfattning

Besöksadress

Österlånggatan 5
None

Postadress

Box 878
BORÅS, 50115

Liknande jobb


12 april 2024

3 april 2024

Person till maskinservice Sovringen

Person till maskinservice Sovringen

14 mars 2024

20 februari 2024