Sol Biståndshandläggare

Sol Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

Biståndsenheten består av 24 medarbetare. 2 avgiftshandläggare, 6,5 LSS handläggare, 1 boendesamordnare, 2,5 socialpsykiatrin handläggare och 8 äldrehandläggare samt 2 planeringshandläggare.

Vi söker nu två biståndshandläggare till avdelningen. Hos oss har du möjlighet att arbeta på distans 49% av tiden om verksamhets så tillåter. Du får ett friskvårdsbidrag på 2000kr/år samt möjlighet till att semesterväxla för fler semesterdagar.

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se


ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär att du jobbar i ett team riktad mot sjukhusen och korttidsplatser. Det dagliga arbetet innebär planeringar inför utskrivning. Detta innefattar dokumentation, möten, samverkan med övrig personal, anhöriga samt externa myndigheter.

Som biståndshandläggare i planeringsteamet bedömer du behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen för personer i alla åldrar. I samverkan med den enskilde/enskilda tar du emot ansökan, utreder, bedömer, beslutar och följer upp insatser utifrån aktuell lagstiftning.

Du kommer främst samverka med sjukhus, vårdcentraler och hemsjukvård, men du kommer även att ha kontakt med hemtjänstutförare, boenden och arbeta i nära samverkan med andra verksamheter inom kommunens socialtjänst. Rollen innebär både självständigt arbete och arbete i team och ställer krav på helhetssyn med kunden i fokus.


KVALIFIKATIONER
Till den här tjänsten söker vi dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.

Du har erfarenhet av myndighetsutövning, handläggning och arbete utifrån SoL. Vidare är det en fördel om du även har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare, myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg och myndighetsutövning inom äldreomsorg.

Du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda systemkunskaper. Det är även positivt om du har goda kunskaper i dokumentation och kunskaper om IBIC.

Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du en person som är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Rekryteringen sker löpande under rekryteringsprocessen så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun Vård och omsorg
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


27 januari 2023

26 januari 2023

1:e bistånds- LSS-handläggare

1:e bistånds- LSS-handläggare

26 januari 2023