Sommarjobb inom ekonomi

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du på jakt efter ett sommarjobb där ditt intresse för ekonomi och administration kommer till sin rätt? Vill du spendera ett par veckor under din sommar med att hantera inkommande fakturor och samtal på ett modernt företag? Då har vi jobbet för dig!

Om företaget

KFX är en HR-partner inom bemanning, rekrytering och entreprenad där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är. Inför sommaren behöver vi förstärka vår bemanning med en student som kan arbeta med enklare ekonomiuppgifter hos ett av våra kundföretag.
Arbetet är förlagt under veckorna 27-30.


Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent har du en central roll hos vår kund genom att du har mycket kontakter både internt och externt samtidigt som du hanterar ekonomiska underlag. Denna typ av arbete ställer höga krav på servicekänsla och en förmåga att lösa uppgifter. Tjänstens innefattar;

• Ansvar för telefonväxeln
• Scanning av fakturor
• Kontering av fakturor
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter


Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. För att vara aktuell för tjänsten måste du även uppfylla nedanstående krav:
• Du kan arbeta under veckorna 27-30
• Du är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning
• Du har erfarenhet och/eller utbildning inom generell företagsekonomi
• Du har mycket goda datorkunskaper, främst i Office-paketet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att ha strukturerade arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig. I rollen som ekonomiassistent är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras, är noggrann i utförandet av ditt arbete och kan ta initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du är självständig, ordningsam och prestigelös.


Övrigt

Låter det intressant? Skicka in din ansökan - rekryteringsarbetet kring våra tjänster sker löpande och vi ser fram emot att få lära känna dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Runstedt

Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Väst AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Sommarjobb
  • Publicerat: 18 maj 2016

Besöksadress

Odinsgatan 6, Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024