Sommarjobb: Polismyndigheten söker administratörer till receptionen i Malmö

Sommarjobb: Polismyndigheten söker administratörer till receptionen i Malmö

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Polismyndigheten region syd har cirka 4 700 medarbetare. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Vi söker nu dig som vill arbeta i våra receptioner Malmö, Ystad eller Helsingborg.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen blir du placerad inom gruppen för stöd och service. Ett arbete där innebär att ge just stöd och service åt allmänheten samt hjälpa besökare tillrätta inom myndigheten.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Upprätta anmälningar och genomföra inledande utredningsarbete
• Registrera hittegods
• Hantera inbetalningar via kassa
• Tillståndsansökningar
• Besvara frågor via mail och telefon
• Vapenhantering
• Målsägandeförhör
• Diarieföring
• Övriga arbetsuppgifter kan vara övrigt förekommande receptionsarbete

Vänligen observera att arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken arbetsplats du kommer att arbeta på.

KVALIFIKATIONER
Krav
• Polisutbildning termin 2 eller högre eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren finner likvärdiga
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift

Meriterande
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska är meriterande
• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet
• Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.
Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsbenämning: Administratör
Placeringsort: Malmö, Ystad eller Helsingborg

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Varmt välkommen med din ansökan!

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 6 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Familjeläkarna i Bålsta söker receptionist

8 maj 2024

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

8 maj 2024

Receptionist till Sundbyberg Trafikskola

9 april 2024