Sommarjobb: Serviceman till Verksamhetsstöd med placering på Rättscentrum (

Sommarjobb: Serviceman till Verksamhetsstöd med placering på Rättscentrum (

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad?

Som anställd inom Polismyndigheten kommer du bli en del av en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Nu söker vi dig som vill arbeta som serviceman till Verksamhetsstöd med placering på Rättscentrum Malmö.

ARBETSUPPGIFTER
Post och gods hanterar alla inkommande post till polismyndigheten i region Syd samt de externa myndigheterna som sitter sametablerade med oss på Rättscentrum. Vi hanterar allt gods till orten Malmö samt hantering av all Internpost till hela regionen. Vi sorterar cirka 4000-9000 brev och internpostkuvert om dagen.

Som serviceman, post- och godshantering, på Rättscentrum (RCM) i Malmö arbetar du med sortering och distribuering av intern och extern post samt scanning av styckgods, lastpallar mm. Det kan även förekomma kontorsservice, flytt av möbler och vaktmästeriarbete. Administrativa arbetsuppgifter som kan innefatta order och beställning samt lagerhållning m.m. är en del av det dagliga arbetet.

Du arbetar tillsammans med dina kollegor i ett team. Ni har era egna ansvarsområden men förväntas vara flexibla och täcka upp för varandra.

Vaktmästeri sköter service och underhåll på alla polishus i orten Malmö men även till de externa myndigheterna på RCM (Åklagarmyndigheten och Ekobrottsmyndigheten) Även sekretess/wellpapps hantering på RCM.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren anser likvärdigt.
• B-körkort, manuell växel
• Behärskar svenska språket väl.

Det är meriterande om du:
• Har vana av att hantera handtruck
• Kunskap av röntgenmaskin
• Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• God datorvana och erfarenhet av administrativt arbete.

Personliga egenskaper
Det är viktigt att du är van vid och tycker om att arbeta i team, har god samarbetsförmåga. Att du ser till kundens behov och alltid är serviceminded. Det är också viktigt att vara flexibel, att kunna variera mellan olika arbetsuppgifter. God fysik krävs då tunga lyft förekommer samt även stresstålighet då arbetsbelastningen stundtals är hög.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsbenämning: Administratör

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 31 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Vaktmästare/Verksamhetsstöd

Vaktmästare/Verksamhetsstöd

3 maj 2024

Vaktmästare, vikariat

24 april 2024

23 april 2024