OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.
Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd.
Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.
Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: ”Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!”
Om arbetsplatsen
Social- och omsorgsförvaltningen genomgår nu en spännande förändring i och med en större omorganisation. I den förändringen är de administrativa arbetsuppgifterna viktiga för att förvaltningen ska fungera. Den enhet som denna tjänst tillhör kommer aktivt vara med i förändringsarbetet och det skapar mer arbetsmöjligheter.
I din roll som Administratör kommer du att tillhöra enheten för gemensam administration som ansvarar för post och reception samt arkiv, vaktmästeri och nämndadministration.
Arbetsbeskrivning
Som Administratör kommer du att arbeta med receptionsarbete där du är förvaltningens ansikte utåt mot våra medborgare, både mot besökare och de som ringer till oss och även vidarekoppla samtal. Du kommer att meddela när besök kommit, hjälpa till med att förklara ansökningar och andra ärenden inom förvaltningen samt handlägga vissa uppgifter till avdelningar och söka i verksamhetssystemet. Du kommer även att vara larmansvarig vid händelser i besöksrummen. Du kommer inledningvis av din anställning få en introduktion för att komma in i dina arbetsuppgifter på bästa sätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning eller påbörjad vidareutbildning inom administration eller ekonomi alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av det aktuella arbetsområdet är meriterande. Ett krav är att du har vana av att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande med kunskaper av Agresso eller motsvarande system samt Treserva och W3D3.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är du initiativtagande och tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du har förmågan att relatera till människor på ett lyhört och smidigt sätt och arbetar bra med andra människor. Du är tillmötesgående och har en vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du anpassar dig väl till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningsätt.
Information om tjänsten
Tillträde: 2020-06-15
Anställningsform: Visstidsanställning, till och med 2020-08-14
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 4
Ref. nr: 4697
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?