Sommarjobba som Kontorsassistent hos Kalmar Global i Oxelösund

Sommarjobba som Kontorsassistent hos Kalmar Global i Oxelösund

Arbetsbeskrivning

Vill du sommarjobba som kontorsassistent på ett marknadsledande bolag? Vill du bli en del av ett företag med goda arbetsförhållanden, samt få möjligheten att arbeta mot en hållbar logistik? Ansök idag redan idag då start är i juni!

OM TJÄNSTEN
Kalmar Globals kontor i Oxelösund är nu i behov av en kontorsassistent som kan stötta upp i det dagliga arbetet på plats. Som kontorsassistent kommer du att arbeta administrativt med diverse adminstrativa uppgifter men framför allt att avlasta kontoret. För att trivas i rollen krävs det att du är en strukturerade person som har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.

Kalmar är en del av Cargotec
Kalmar tillhandahåller lösningar och tjänster för lasthantering i hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. De är ledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering. Var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Kalmar-lösning. Med deras omfattande produktportfölj, sitt globala servicenätverk och sina lösningar för smidig integrering av terminalprocesser ökar de effektiviteten i din hantering.
På Cargotec och Kalmar Global blir du en del av en internationell arbetsmiljö där du stöttar upp i processen att göra den globala handeln snabbare, smartare och mer hållbar. Detta är ett sommarjobb under juni-augusti för att täcka upp semestrar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har möjligheten att arbeta från början av juni till slutet av augusti
- Har en gymnasieexamen
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Har en god datavana samt goda kunskaper i Microsoft Office
- Har B-körkort
- Är studerande på minst 50%, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av en liknande roll
- Arbetat i excel tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du är en lyhörd, hjälpsam och strukturerad person. Du har en stor administrativ kapacitet och gillar att vara spindeln i nätet. Vidare är du en person som ser till att alla arbetsuppgifter blir gjorda i tid, men du är också flexibel för att kasta om i dina arbetsdagar för att lösa akutare ärenden.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 7 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Timvikarier till förskola och grundskola/fritidshem

16 maj 2024

Elevcoach till internationell grundskola

Elevcoach till internationell grundskola

16 maj 2024

Vi söker resurspedagog till Videdals Privatskolor

Vi söker resurspedagog till Videdals Privatskolor

16 maj 2024

16 maj 2024