OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sommarvikarie Handläggare till Betalningsföreläggande (Summarisk process)
Beskrivning av uppdraget
Sommarvikarie Handläggare inom summarisk process
Betalningsföreläggande arbetar med att skicka ut krav på att någon ska betala (betalningsföreläggande) eller om någon ska lämna tillbaka eller ta bort egendom (handräckning).
Vårt arbete innebär att vi ger god service till våra kunder, vilket sker båda muntligt och skriftligt. Tillsammans arbetar vi med att ständigt förbättra vår verksamhet och samverkar med andra enheter på myndigheten.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du granskar om underlag är korrekta, registrerar och fattar beslut. Arbetet utförs i ett högt tempo som består av många olika arbetsmoment. För att möta kundernas behov arbetar vi med tydliga mål för resultat, både på individ- och sektionsnivå. Du ingår i en arbetsgrupp som stöttar enheten med ett antal arbetsuppgifter under sommaren.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- relevant arbetslivserfarenhet, tex inom ekonomi, lön, handel, kundtjänst
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- förmåga att hantera olika digitala verktyg
Du har personliga egenskaper som innebär att du utgår från kundens behov och har förmågan att agera handlingskraftigt i en snabbrörlig verksamhet med högt tempo. Du får arbetsuppgifterna gjorda och når resultat. Du är systematisk, har analytisk förmåga och kan ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande i mötet med människor som ofta befinner sig i utsatta situationer. Du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och arbetar aktivt med att ge och ta emot återkoppling.
Det är meriterande om din aktuella arbetslivserfarenhet inneburit krav på en hög leveransnivå med tydlig resultatuppföljning, gärna från kundtjänst eller liknande.
Information om oss och jobbet
Anställningen är visstid under sommaren juni-augusti. Placering kan vara i Östersund, Gävle eller Uddevalla. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas- för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13