Sommarvikarie till Inköp

Sommarvikarie till Inköp

Arbetsbeskrivning

Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 460 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.

Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen.

Välkommen till oss!

För att se vad vår fina stad har att erbjuda, besök https://flyttatillkarlskoga.se/



Vi erbjuder dig som student möjlighet till ett spännande sommarjobb med intressanta arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter
Som Inköpare hos oss ansvarar du för operativt inköp av insatsmaterial d.v.s. råvaror, emballage samt förbrukningsartiklar. Arbetet sker i nära samarbete med strategiska inköpare, projektledare, lagret, fabrikerna samt produktions- och materialplaneringen.
Till de huvudsakliga arbetsuppgifterna hör att;

- Sköta de dagliga kontakterna med våra leverantörer och transportörer

- Utifrån rekvisitioner från materialplanering eller fabriker skapa inköpsordrar och sända till
  leverantörerna

- Leveransbevakning, från orderbekräftelse till att leveransen sker fysiskt samt hantera intern och extern    kommunikation kopplad till detta

- Underhålla masterdata i vårt affärssystem (SAP)

- Delta i förbättringsaktiviteter kopplade till affärssystem och övriga systemstöd

För att lyckas i rollen krävs ett gott samarbete inom företaget samt med våra leverantörer. Du ingår i ett team om sex personer på Inköpsavdelningen, där vi samarbetar för att säkerställa kvalitet och leveransprecision från leverantörer till våra fabriker.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden 2022-06-06 – 2022-08-19. 

Kvalifikationer
Vi tror att du som söker är universitets- eller högskolestudent inom ekonomi/logistik alternativt läser ingenjörsutbildning med inriktning mot ekonomi.

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du kommunicerar obehindrat, såväl skriftligt som muntligt, på engelska.

Körkort är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person utgår vi ifrån att du trivs med ett högt tempo och har ett strukturerat och proaktivt arbetssätt. Du har en god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med många olika människor. 

Kontaktinformation
För mer information kring tjänsten, vänligen kontakta Jens Andersson (Inköpschef), tfn 070-282 91 10. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Sofi Frykedal (HR Business Partner), tfn 073-089 57 25.

Fackliga kontaktpersoner:
Judith Modin, Akademikerföreningen, tfn 076-107 67 05
Karoline Graan, Unionen tfn 070-209 51 41

Ansökan

Inga ansökningar mottas via brev eller e-post utan endast genom vårt rekryteringssystem.

Välkommen med din ansökan senast 2022-02-08!

Kontaktinformation
Jens Andersson, Inköpschef, 0702829110

Arbetsplats
Björkborns industriområde

691 85 Karlskoga

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Nilsson

Mikael Pettersson

Karina Sick Larsson

Ingrid Hegbom Ekman

Eva Einebrant

Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Urban Skogsberg

Charotte Mejsjö

Charlotta Andersson Jensen

David Stenman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambrex Karlskoga AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 8 februari 2022

Besöksadress

Björkborns Industriområde
None

Postadress

Björkborns Industriområde
Karlskoga, 69185

Liknande jobb


23 mars 2010

Inköpsassistent

16 juli 2010

7 maj 2010

Operativa inköpare

12 maj 2010