Sommarvikarier Handläggarenheten

Sommarvikarier Handläggarenheten

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. I specialenheter ingår hemsjukvård. Dessa områden består av vård och omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Utöver verksamhetsområden finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade, samt boendesamordning. Kontoret är beläget på Hamngatan 12 nära natur och vackra Storsjön.

Vi söker nu vikarier till sommaren 2020

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare arbetar du med utredning, bedömning, beslut samt uppföljning av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) som t ex, hemtjänst, boende. Vi använder verksamhetssystemet Procapita och arbetet enligt IBIC. Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Som biståndshandläggare har du att samarbeta med olika samarbetspartners och de som verkställer insatserna. Omvärldsbevakning ingår i arbetet för att kunna ta del av rättspraxis, nyheter inom lagrum m.m.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller likvärdig utbildning alternativt är du studerande på socionomprogrammet. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av handläggning. Du har god datorvana och behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete.
Som person är du strukturerad, nyfiken och kreativ. Ser vikten av ett gott bemötande, har god samarbetsförmåga och har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du är en person som tycker om problemlösning, kan arbeta självständigt och har förmåga att prioritera i arbetsuppgifterna.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevligt team att arbeta i.

Körkort är ett krav. Behörighet B, ej automat.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024