Sommarvikarier till Biståndskontoret

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som gäller bistånd enligt SoL, LSS och bostadsanpassning. Biståndskontoret är uppdelat i två enheter: äldreomsorg (ÄO) och område funktionsnedsättning (OF). Biståndskontoret är under ett aktivt utvecklingsarbete, där vi under det senaste året har utökat antalet handläggare. Hos oss jobbar vi kontinuerligt med utvecklingsarbete, bland annat genom externa utbildningar.

Vi söker nu sex sommarvikarier som vill vara en del av vår verksamhet i sommar!

ARBETSUPPGIFTER
Är du ute efter ett meningsfullt sommarjobb inom myndighetsutövning? Vi söker nu sex biståndshandläggare till Vård-och omsorgsförvaltningen!

Som biståndshandläggare ingår du i en arbetsgrupp med andra biståndshandläggare, enhetschef och teamledare. Vi finns belägna i Fröslunda centrum.

Som handläggare arbetar du dagligen med att utreda, bedöma och besluta i ärenden enligt SoL och LSS. Då arbetet innebär mycket samverkan med både interna och externa utförare så som hemtjänst, vårdcentral, kommunala förvaltningar, Landstinget och Försäkringskassan, är det mycket viktigt för oss att du känner dig trygg och stabil i mötet med människor.

Som stöd i det dagliga arbetet har du nära till kollegor och teamledare. Arbetet kräver annars hög grad av självständighet och eget ansvar. Du använder dator i det dagliga arbetet och i arbetsuppgifterna ingår även dokumentation som utförs i systemet VIVA. Arbetet medför också ett ansvar för att hela verksamheten fungerar och du hjälper till där det behövs inom biståndskontoret. Bedömning sker enligt ICF.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, beteendevetenskap med social omsorgsinriktning eller annan likvärdig utbildning. Du kan också ha en pågående socionomutbildning och har genomgått minst en VFU-period. Alternativt studerar du till beteendevetare och har läst minst fyra terminer, starkt meriterande är om du har läst extra juridik.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation och myndighetsutövning via arbete eller VFU. Har du dessutom kunskap om socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service (LSS) är det en stor fördel.

Då en stor del av arbetet innehåller dokumentation är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda datakunskaper. Arbetet kräver flexibilitet vilket gör att du som söker bör ha B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att trivas hos oss är det viktigt att du är flexibel och har förmåga att planera arbetet utifrån föränderliga situationer. Du har även förmåga att följa regler och ramar i arbetet med juridiken som grund.

Du är trygg och lyhörd och har lätt för att skapa goda kontakter med andra. För att trivas i rollen är det även viktigt att du trivs i högt arbetstempo.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen Eskilstuna
  • 6 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Sommarjobb / Säsongsanställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Tillträde sker löpande enligt överenskommelse, senast tillträde vecka 24. Arbetet pågår till och med vecka 34. 10 veckor.
  • Publicerat: 26 januari 2017

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024