Sommarvikarierande ekonomiassistent till Siemens

Sommarvikarierande ekonomiassistent till Siemens

Arbetsbeskrivning

Siemens Financial Services befinner sig i en stark tillväxt och står inför spännande utmaningar. Till Reporting-teamet som består av sju personer söker vi nu en Vendor Support Specialist på ett ca 3 månader långt sommarvikariat, Juni-Augusti.

Om företaget
Siemens Financial Services är ett globalt finansieringsföretag inom Siemens-koncernen. Vi skapar moderna, flexibla och anpassade finansieringslösningar för våra partners och kunder som bidrar till deras tillväxt och effektivitet. I Norden har vi cirka 185 anställda som är verksamma från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors, Oslo och Umeå.



Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ansvarar du för att skapa rapporter och underlag i Excel för olika sorters bonus och splitutbetalningar samt verifiering och matchning av fakturor för utbetalning. I rollen ingår också att du har en helhetsbild och kontrollerar parametrar i enlighet med system och samarbetsavtal.

Rollen innefattar även support och administration för de nordiska länderna tillsammans med Siemens säljavdelning och mot partners. Du arbetar både självständigt och i team tillsammans med två kollegor och rapporterar till teamledare på Finance.

Din profil
Vi söker dig som studerar eller har studerat ekonomi på universitet eller högskola. Vi ser att du som person är strukturerad och drivs av att arbeta mot uppsatta mål, samt vara en del i ett team. Du visar ett tydligt engagemang och har viljan att lära dig nya saker. Vidare besitter du mycket god numerisk analysförmåga där du lätt förstår numeriska underlag och löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt.

För att passa i rollen krävs det att du är kommunikativ och serviceinriktad, med förmågan att kommunicera tydligt och med en mycket god känsla för detaljer och noggrannhet. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra samt har goda kunskaper i Excel. Rollen kräver också att du besitter goda kunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift.

Ansökningsförfarande
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att söka tjänsten redan idag. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Tilde Olsson, 08-120 971 77, tilde.olsson@skill.se.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Liknande jobb


3 juni 2024