SOS-operatör till SOS Alarm Jönköping

SOS-operatör till SOS Alarm Jönköping

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are.

Vi söker nu fler 112-operatörer till vår SOS-central i Jönköping.
Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega!



Din vardag som SOS-operatör på 112"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Jönköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kistavarvat med praktisk träning i Jönköping av handledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista till viss del.Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet.
Vi erbjuder dig
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Vi söker digVi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har vårdutbildning, erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande.Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer.
Vi tror att du
Har minst tre års arbetslivserfarenhet
Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.
Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Låter detta intressant? Tjänsten är med start i början av mars 2025.Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du är noggrann i din ansökan och svarar på alla urvalsfrågor, bifogar CV, personligt brevsamt spelar in en obligatorisk videohälsning.Ej kompletta ansökningar kommer inte att behandlas. Går du vidare i vår rekryteringsprocess kommer vi bjuda in till infoträff i slutet av september och intervjuer kommer hållas under vecka 39 och 40.Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är 2024-09-08.Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten?Kontakta rekryterande chefAndreas Nordén på andreas.norden@sosalarm.se eller 010-140 84 23.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.Läs gärna mer om SOS Alarm och vår verksamhet på www.sosalarm.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2024
  • Ansök senast: 8 september 2024

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


7 oktober 2024

17 september 2024

9 september 2024