Spännande HR-vikariat hos DB Schenker

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Hos oss på DB Schenker blir du en del av ett starkt team inom en stor, trygg och framgångsrik organisation, där du får möjlighet att göra skillnad och utvecklas inom yrket. Du kommer att ha många kontaktytor med framför allt chefer på olika orter i Sverige. Vi som P&O Business Partners på Schenker fokuserar på att leverera värdeskapande och affärsdrivet stöd till verksamheten och vi vill att du blir en del av detta roliga, intressanta och utmanande arbete! Tjänsten är ett vikariat på 5 månader med placeringsort Göteborg, på vårt huvudkontor i Mektagonen.

Vi erbjuder ett riktigt spännande vikariat inom People & Organization (HR) på Sveriges största transport- och logistikföretag med placering i Göteborg. Är du positiv, driven, flexibel och vill jobba nära verksamheten i en miljö med god utvecklingspotential kan det här vara rätt utmaning för dig!

Om jobbet:
I rollen som P&O Business Partner (HRBP) kommer du att ge operativ support till chefer inom ditt verksamhetsområde, och arbeta brett med alla våra P&O-processer, såsom:

* Rekrytering
* Arbetsrätt, MBL-förhandlingar
* Arbetsmiljöfrågor
* Rehabilitering, Företagshälsovård
* Utbildning
* Svåra samtal
* Chefsstöd, coaching

Om dig:

* Akademisk utbildning som Personalvetare alt. annan relevant utbildning, samt erfarenhet av att arbeta med HR-frågor.
* Kunskap inom arbetsrätt och fackliga förhandlingar.
* Positiv person som ser möjligheter och som bidrar till ett gott samarbetsklimat.
* Eget driv, förmåga att arbeta självständigt och en vilja att leverera god kvalitet samt hålla en hög servicenivå.
* Skicklig problemlösare, analytiker som jobbar för att ständigt förbättra rutiner och processer.
* Förmåga att koppla ditt arbete till verksamhetsnytta samtidigt som du har en respektfull hållning gentemot såväl chefer som medarbetare.
* Behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift och är en mycket god kommunikatör med förmåga att förmedla information på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Information och ansökan:
Vid frågor är du välkommen att kontakta Augusta Fornstedt, P&O Manager, augusta.fornstedt@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast den 29 juni. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju, tester och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2023
  • Ansök senast: 29 juni 2023

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023