Specialist administration kontrakt med goda kunskaper i Tyska

Specialist administration kontrakt med goda kunskaper i Tyska

Arbetsbeskrivning

Gruppen Kontraktadministration är en del av den administrativa avdelningen på inköp. Gruppen formaliserar det som inköparen överenskommit i förhandlingen med vår leverantör i ett inköpskontrakt. Här fastläggs alla villkor samt den produktinformation, så kallad masterdata, som är nödvändig för att vi ska kunna hantera produkten internt hos oss i alla led. Kontraktadministrationen har avgörande funktion i att tillhandahålla den information som möjliggör hanteringen av produkterna på deras väg från leverantören över lager till slutkunden i butik.
Några av gruppens ansvarsområden:
Ansvar för kontraktsskrivningsprocessen
Leverantörskontakter och inhämtning av leverantörs- och artikelinformation
Kontakt med inköpare och andra intressenter internt
Informationsutskick till leverantörer
Informationsutskick till andra Lidl- länder
Uppföljning av artikel och leverantörsinformation för våra svenska leverantörer
Kontakt med våra kollegor och systemansvariga på Lidls huvudkontor

Gruppen har många interna kontaktytor och samarbetar nära övriga avdelningar, liksom med andra Lidl-länder.


Din roll
Du kommer på daglig basis vara delaktig i det löpande arbetet i gruppen när det gäller kontraktsskrivning.
Med utgångspunkt i förhandlingsdokumentationen som inköparen tillhandahåller dig, ansvarar du sedan för kontakten med leverantören för att samla in alla de underlag som är nödvändiga för att färdigställa kontraktet. Du kommer arbeta i vårt affärsrespektive kontraktsskrivningssystem samt hantera olika sammanställningar i Excel. I rollen har du många externa och interna kontaktytor och hanterar löpande mycket information. Efterhand kommer du i rollen att kunna utvecklas till expert på bl.a. olika logistikvägar, innehållsdeklarationer och branschstandarder.
Därutöver kommer du självständigt eller tillsammans med Gruppchefen, beroende på tidigare erfarenhet, att ansvara för implementering, test och utrullning av nya systemfunktioner, processer och projekt. I din roll tar du fram projektplaner och ansvarar för det praktiska genomförandet, där till exempel utbildning och presentationer kan ingå. Du gör även projektutvärderingar och följer upp att projektens mål och syfte har uppfyllts.
Ytterligare arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Utveckla rutiner och processer och arbetsbeskrivningar
Löpande kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland gällande system, rapporter och projekt
Projektledning
Implementering av nya applikationer och uppdateringar av våra systemstöd
Key user systemstöd


Din bakgrund
För att arbeta som specialist hos oss i kontraktsadministrationen ser vi gärna att du har en akademisk utbildning. Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vi tror att du har tidigare erfarenhet av projektledning.
Vi söker dig som är en driven och analytisk person som självständigt kan ta ansvar för att driva en idé till avslut. Du finner dig enkelt tillrätta i olika sammanhang och har lätt för att samarbeta, vilket underlättas av att du är lösningsorienterad och mån om att hålla deadline. Du har en mycket god känsla för siffror och detaljer samt är van vid att arbeta med stora datamängder. Office-paketet behärskar du obehindrat och du är väl bekant med att arbeta både med formler och stora sammanställningar samt listor i Excel.
Du trivs med att tala inför grupp och förmår förmedla ett bitvis komplext innehåll så att budskapet når fram till var och en. För tjänsten är det nödvändigt att du kan uttrycka dig obehindrat på såväl tyska som svenska både i tal och skrift.

Vad vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Tjänsten är en heltid, tillsvidare.


Har vi väck ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den
21 juli 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2020
  • Ansök senast: 21 juli 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024