SPECIALIST GÄSTSERVICE OCH ONLINE-FÖRSÄLJNING

Arbetsbeskrivning

Verksamhet

SCR är sedan 1967 svensk campings branschorganisation. Organisationen marknadsför och utvecklar medlemmars campinganläggningar, övertygar omvärlden och lockar gäster för att göra Sverige till Europas bästa campingland.

SCR har 455 anslutna campinganläggningar med en total omsättning på drygt 3 miljarder, från Ystad i söder till Karesuando i norr. Svensk camping är en viktig motor i svensk besöksnäring och står för nästan 50 % av alla boendenätter i Sverige under perioden juni-augusti.

SCR är organiserat utifrån tre verksamhetsområden; Marknad-Media-Information/PR, Affärsutveckling-Medlemsservice samt Ekonomi-Personal-Service-IT. Verksamheten består av 24 medarbetare och huvudkontoret är beläget vid Svenska Mässan i Göteborg.

Läs mer om verksamheten på www.scr.se.

Uppdragsbeskrivning

Till en nyinrättad tjänst söker vi en specialist gästservice och online-försäljning som ska förstärka SCRs satsningar på digital marknadsföring och försäljning. Rollen har till uppgift att säkerställa en hög kvalitetsnivå i alla kontakter med våra gäster och stödja campingplatser med online-försäljning. Tjänsten ingår i marknadsgruppen och den vi söker får möjlighet att arbeta i en funktion med stark tillväxt där man kan växa och utvecklas i sin roll mitt i centrum mellan gäst och leverantör.

Arbetsuppgifter Gästservice:
- Du ska etablera och ansvara för en professionell gästservice-funktion och säkerställa att den bidrar till goda gästrelationer och ökad försäljning.
- Hantera ändringar, avbokningar, andra frågor som rör bokningar samt hjälpa gäster med generella frågor via telefon och mail.
- Ansvara för supportsidor via webbplats och i sociala medier.
- Optimera och effektivisera vår gästservice-funktion genom att implementera ett nytt gästservice-system.
- Delta på mässor i Sverige och utomlands i den mån det är möjlighet.

Arbetsuppgifter Online-försäljning:
- Säkerställa att kvaliteten på vårt online-utbud i bokningssystemet möter våra gästers förväntningar.
- Ansvara för information om campingplatsers online-utbud i vårt bokningssystem.
- Kontrollera, skriva, justera och uppdatera produktinformation och priser i vårt bokningssystem.
- Utbilda campingplatser i vårt bokningssystem och ge kundsupport.
- Aktivt delta i kampanjer och marknadsaktiviteter på marknadsavdelningen.

Vi söker en person med bakgrund inom turistnäringen, från resebyrå, hotell eller turistbyrå med erfarenhet av online-försäljning. Erfarenheter av bokningssystem och/eller supportsystem är krav. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, goda kunskaper i tyska är meriterande.

Som person är du positiv, energisk, organisatorisk och noggrann. Du arbetar målmedvetet med fokus på god service.

Tjänsten rapporterar till både marknadschef och ansvarig onlineförsäljning.

Låter det här som jobbet för dig? Då är du välkommen att söka tjänsten med registrerat CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 13 april. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Maria Hörnestam, maria.hornestam@jerrie.se, 076-338 76 46.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 28 mars 2014

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


10 maj 2024

27 april 2024