Specialist inom leverantörsreskontra sökes till kund i Sandviken

Specialist inom leverantörsreskontra sökes till kund i Sandviken

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vi söker nu en specialist inom leverantörsreskontra till en kund i Sandviken. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader initialt men med goda chanser till förlängning.

Arbetsuppgifter

Som specialist inom leverantörsreskontra ansvarar du för att utföra transaktionsuppgifter i processen för leverantörsreskontra samt säkerställer att den svenska lagstiftningen överensstämmer med kundens process och reglering inom området. Du stödjer organisationen avseende förändringar och kvalitet i leverantörsdata, ansvarar för och samordnar godkännande-roller samt implementerar och stödjer utvecklingen av policys och regler gällande leverantörsreskontra. I dina arbetsuppgifter ingår att förbereda, scanna och registrera leverantörsfakturor samt hantera betalningspåminnelser och tillfälliga utbetalningar i banksystemet. Att ge användarstöd till organisationen och leverantörer samt stötta organisationen i att förbättra leverantörsreskontra-processen ingår också i rollen, likväl som att du agerar back-up till andra roller i teamet.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi samt minst två års erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra. Har du högskole- eller universitetsutbildning inom finans är detta meriterande. Du har goda kunskaper i att utveckla och förbättra arbetsprocesser inom området, och kunskaper i SAP är ett plus. Då vi arbetar i en global miljö är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av din goda kommunikationsförmåga och ditt noggranna arbetssätt. Du är van att arbeta självständigt och att ta egna initiativ, likväl som att arbeta i team. Du har en stor vilja att påverka och förbättra och du motiveras av att leverera i tid.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning 6 månader med goda chanser till förlängning
Heltid
Sandviken

Tillträdesdag

Omgående/enligt överenskommelse

Information

Urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte över att skicka in din ansökan redan idag om profilen stämmer in på dig.

Vid frågor är du välkommen att maila elin.lundmark@lernia.se

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024