Specialist inom molnbaserade tjänster

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning så söker vi dig som drivs av att skapa affärsvärde med hjälp av moderna tekniska lösningar! Du blir en del av ett starkt företagskoncept och dess fortsatta expansion. 

Tjänsten är en direktrekrytering, så anställningen blir direkt hos vår kund.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär ett varierat och kundnära arbete där din tekniska kunskap samt förmåga till service och problemlösning gör skillnaden. Du ansvarar för att utveckla kundens IT-miljö enskilt, parallellt i team och även i projektform. 

För att lyckas i denna roll tror vi du har initiativkraft, framåtanda, engagemang och ansvarskänsla. Du erbjuds ett ansvarsfullt, stimulerande och utvecklande arbete i ett företag där du är en nyckelperson med goda möjligheter att forma just din roll. Du kommer till ett företag som främjar tillväxt genom kunskap, digitala lösningar och personligt stöd. Du rapporterar direkt till regionchefen i Linköping. 

Vi söker en person som brinner för att arbeta med Microsoft Office 365 / Teams / SharePoint / Azure. En modern samarbetsplattform som hela tiden växer och utvecklas med ny funktionalitet och nya möjligheter. 

Din profil och kvalifikationen
Vi ser att du har relevant utbildning/kompetens inom IT, det är meriterande med certifieringar hos Microsoft, alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet som styrker din kompetens inom området. 

Har du tidigare erfarenhet av att driva workshops och teknikprojekt med kunder har du sannolikt den bredd som krävs för rollen. Den tekniska kompetensen är såklart en viktig del men för att lyckas i rollen ser vi gärna att du har jobbat mot och tillsammans med kunder. Vi ser att du har vana att bygga och konfigurera komplicerade systemlösningar baserade på Microsoft Office 365 / Teams / SharePoint / Azure m. fl.  

Meriterande
- Kunskaper inom Power Automate, PowerApps, Power BI, WordPress.
- Kunskaper inom virtualiseringsteknik, AD, brandväggar och VPN. Goda kunskaper inom Windows 10.  
Vem är du? 
Egenskaper som noggrannhet, lagkänsla och servicekänsla är viktiga då vi arbetar nära kundens egen IT-personal och deras användare. Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt i denna rekrytering då det är din kommunikation och förmåga att förmedla bra IT-lösningar till kunden som avgör din och företagets framgång. 

Vi tror att du besitter ett starkt affärsmannaskap och att du känner till IT-marknaden mycket väl.  

Vi ser att du tar ett stort eget ansvar inom ramen för dina arbetsuppgifter och kan på ett självständigt sätt driva olika former av projekt från start till mål.  

Vad har du för fritidsintressen? Berätta gärna om dig själv. Vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid och är intresserade av vad just du brinner för. Vi ser fram emot din ansökan.
Vad vi erbjuder
Bygg din karriär 
Vi växer när du växer. På företaget får du ta mycket eget ansvar men du får även det stöd du behöver för att kunna växa och utvecklas. Vi ger dig verktyg i form av konferenser och utbildningar samt inspirerande kollegor för att du ska känna dig trygg i din kompetens och kunna bygga din karriär hos oss. 

Flexibel arbetstid 
Vi tror på en sund balans mellan jobb och fritid. Du är din egen chef när det kommer till hur du väljer att lägga upp ditt eget arbete. Att erbjuda frihet under ansvar gör oss mer effektiva och minimerar stress. 

Var med på en resa 
På företaget ser vi det som vår uppgift att konstant bevaka utvecklingen, välja ut de bästa digitala lösningarna och hjälpa våra kunder att lära sig och inkludera dessa i sin verksamhet. 

Vi har kul på jobbet! Vill du vara med? 
Vi tror på att glädjen och trivseln på jobbet ska stå i fokus. Vi gillar att träffas utanför arbetet och testa nya och spännande aktiviteter tillsammans. Genom åren har vi exempelvis testat på dykning, flyga sportflygplan, matlagningsaktivitet & golf. Snart gör vi något annat kul. Häng på du med! 

Övrigt gällande tjänsten 
Omfattning: Heltid tillsvidare 
Placeringsort: Linköping 
Körkort: Krav B 
Lön efter överenskommelse, individuell lönesättning. Tjänstebil. 
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 8 januari 2021
  • Ansök senast: 8 april 2021

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


27 november 2023

14 november 2023

13 november 2023

Nätverkstekniker

Nätverkstekniker

10 november 2023