Speditör till DHL i Helsingborg

Speditör till DHL i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I din roll som speditör har du minst sagt en viktig och koordinerande roll. Som företagets ansikte utåt jobbar du med stort fokus för att utifrån DHLs strategier och ramverk utveckla kundrelationer på ett professionellt sätt. Arbetet är varierande och brett där du erbjuds utvecklande uppgifter som du såväl självständigt som tillsammans med kollegor ansvarar och genomför.

DHL är ett internationellt företag med kontor och kunder över hela världen där du utgår och arbetar från kontoret i Helsingborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående efter överrenskommelse och sträcker sig initialt 6 månader med eventuell möjligheter till förlängning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

• Utveckla och bibehålla kundrelationer
• Planera och hantera bokningar från kund och andra kontor
• Uppdatera system och information korrekt
• Hantera och ansvara för kundförfrågningar
• Arbeta med daglig kundnöjdhet och genomföra regelbundna uppföljningar
• Fakturering, priskalkyler och volymberäkningar
• Säkerställa att dokumentation är komplett och uppdaterad

Om Dig
Du som söker trivs med att ta ansvar för dina uppgifter där du genom noggrannhet och struktur hanterar dessa på bästa sätt. Du planerar och hanterar händelser genom kommunikation, med ett lösningsorienterat mindset och god initiativförmåga.

Du har ett stort kundfokus och är serviceinriktad. Du gillar variation och flexibilitet som ger dig möjlighet att arbeta både självständigt men också i samarbete med kollegor och kunder. Med din sociala profil kommer också kommunikation som en naturlig del där du är bekväm såväl på svenska som engelska. Har du tidigare erfarenheter inom transport/logistik eller likvärdig utbildning är detta meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• Du är kommunikativ, har hög servicekänsla och är lyhörd för kundens behov
• God initiativförmåga och ansvarskänsla
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Goda dator- och systemkunskaper
• Tidigare erfarenheter eller likvärdig utbildning är meriterande

Kontaktuppgifter
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ronja Andersson, ronja.andersson@adecco.se

Har du frågor kirng registrering, vänligen kontakta info@adecco.se

 

 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023