Sportmarket - Customer Support

Arbetsbeskrivning

Sportmarket grundades 1988 i Hudiksvall av Göran Nilsson, Örjan Olsson och Håkan Barret. Kombi var ett av de första varumärkena som Sportmarket började distribuera och som man fortfarande gör idag. Därefter har många starka märken tillkommit som Fischer, Shred, Start, TOPO, Kamik, AKU och Skogstad. Från att ha startat som ett tremannaföretag har företaget vuxit och är idag ca 30 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm, logistikcenter/lager i Hudiksvall. I tillägg till detta finns ett försäljningskontor i Göteborg.

Sportmarket har sedan 1988 haft en brinnande passion för de bästa produkterna och varumärkena inom Sport & Outdoor och vi söker nu en ny medarbetare till vår Customer Support. Har du en passion för Sport & Outdoorprodukter, brinner du för sport, skidåkning och uteliv? Har du dessutom tidigare erfarenheter inom orderhantering, är grym på kundservice och har en administrativ förmåga, då kan vi inte vänta på att få höra från dig!

Tjänsten
Som Customer support på Sportmarket är du ansvarig för orderflödet och din huvuduppgift att ge våra kunder maximal och oöverträffad service när det gäller orderhantering, beställningar och kompletteringsförsäljning. Tjänsten agerar också som säljstöd till bolagets säljkår och du hanterar customer support för alla våra varumärken som t.ex. Fischer, Start, Kombi, Kamik och AKU. Vi är inne i en utvecklingsfas, där du i denna roll kommer ha en del i vår utveckling av säljprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Säljsupport via mail och telefon
• Orderhantering för våra B2B-kunder
• Orderbekräftelser
• Kommunikation med våra kunder gällande status på leveranser samt produktfrågor
• Tillsammans med operations-teamet, ansvara för den elektroniska utvecklingen av processer och rutiner kring orderflödet
• Viss reklamations- och returhantering

System som vi jobbar i är B24, EDI, Gung, Garp, Qlickview och MS Office.

Du ingår i vårt operations-team tillsammans med 6 andra medarbetare. Vi är lokaliserade i nya fina lokaler i Solna Strand.

Kandidaten
Vi söker främst dig som trivs som allra bäst när du får hjälpa andra. Du har lätt för att skapa ordning och struktur omkring dig och får energi av att ha mycket kontakt med dina kunder. Du ska vara en person som är handlingskraftig och som gillar att ta tag i saker. Du har kunskap inom customer service och ett intresse för utveckla processer. Produktkännedomen underlättar din vardag varför intresset för våra produkter är viktigt. Bakgrund från sporthandel och/eller e-handel är meriterande. Goda kunskaper i Excel är nödvändigt, likaså engelska och svenska. Har du dessutom arbetat i affärssystemet Garp så är det ett extra plus.

Kontakt och ansökan
Om du känner att det är just dig vi skriver till så ska du inte tveka att söka tjänsten! Du hittar formuläret där du kan bifoga dina ansökningshandlingar lite längre ned på sidan. Intervjuer kan komma av ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Infinity är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Anton Fredriksson, Infinity, på Tel 070-3115159. Det går också bra att maila din fråga till anton.fredriksson@infinityhr.se Vi tar dock inte emot ansökningar via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infinity Human Resources Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


27 april 2024

27 april 2024

27 april 2024