OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du att ge service i världsklass? Har du ett intresse i privatekonomi? Vill du arbeta med engagerade och motiverade kollegor? Då kommer du älska att arbeta i SPP:s Kundcenter! SPP:s Kundcenter är hjärtat i företaget och tog för 2013 hem titeln "Sveriges Bästa Kundservice" i SM i Kundservice (www.smitelefoni.se). I nuläget består Kundcentret av drygt 20 personer där varje enskild medarbetare är extremt viktig i arbetet med att kunderna ska rekommendera SPP.
ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare på Kundcenter erbjuds du en tjänst där du får möjlighet att ge service och rådgivning inom ett viktigt område, samtidigt som du själv utvecklar din konsultativa sida och får god kunskap om sparande till pension. SPP värderar sina anställda högt och för dig med rätt inställning finns goda möjligheter att utvecklas såväl kompetensmässigt som professionellt inom SPP.
Du kommer vara kundens främsta kontakt och den kunden vänder sig till vid frågor rörande sitt sparande. Under en arbetsdag kommer du att hantera frågor av alla slag, såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade utredningsärenden. Du kommer även arbeta rådgivande och vägleda kunderna i deras val av sparande. Arbetstempot är ofta högt, men med mycket energi och arbetsglädje.
Din anställning inleds med en grundlig utbildning där du under ett antal veckor får lära dig det du behöver veta om produkter och sparande för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. För att på bästa sätt tillgodose dig utbildningen ser vi gärna att du har ett eget intresse i privatekonomi och är hungrig på att lära dig mer.
Du kommer exempelvis att:
*Besvara kunders frågor främst via telefon, men också andra kanaler som chatt, e-post och webb
*Ge kunder rådgivning och vägledning gällande deras sparande till pension
*Arbeta proaktivt med kundvård i form av samtal till befintliga kunder
För att trivas i tjänsten ska du ha en förmåga att skapa relationer över telefon, brinna för att ge god service samt motiveras av att uppfatta kunders behov och hitta lösningar.
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet och ett genuint engagemang för att arbeta med service
* Har ett grundläggande intresse och förståelse för privatekonomi
* Tycker om att arbeta i en föränderlig bransch/avdelning och vågar utmana och tänka nytt
Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet från arbete inom finans/försäkring/pension och har kunskap om pensionssystem, försäkringar eller värdepappershandel (fonder, aktier). Det är även meriterande om du är diplomerad inom försäkring.
Som person är du prestationsorienterad och tycker om att arbeta proaktivt med hög kvalitetsmedvetenhet. Självfallet är du en positiv person som trivs med att arbeta mot gemensamma mål såväl som individuella.
START: Preliminärt 7 april 2014
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Stockholm
ANNONS ID: 14929395
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2014-02-24
KONTAKT: Rekryteringsadministratör Anna Klara Lindgren, 08-562 467 40 alt. rekryteringskonsult Liza Råstedt 08-562 467 47
ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Ansök och läs mer på www.academicwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Hedvig Svärd
Konsultchef Elin Jacobsson
Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal
Konsultchef Amanda Uvemo
Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson
Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90
0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström
Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735