SQL -kunnig 2nd line support

Arbetsbeskrivning

SQL -kunnig 2nd line support
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Vi ser långsiktigt på tjänsten som IT-support och rollen kommer att innebära att du får bemöta kunder, hjälpa och vägleda dem i olika ärenden samt arbeta med problemlösning i system, verktyg och utrustning.

Om uppdraget

Uppdraget är ett vikariat som startar i augusti. När vikariatet tar slut så kommer du att ha kvar en trygg anställning hos oss på Dfind och vi kommer att leta efter ett nytt uppdrag till dig. På ditt första uppdrag kommer att arbeta i 2nd line support med tyngdpunkt inom SQL.

Kunden

Kunden är en aktör inom medicin- och tandvårdshälsa. Som support för medicin- och tandvård kommer du att vara en del av en organisation som bidrar till folkhälsan i landet. De har ett samarbete tillsammans med många landsting och supporterar deras användare i olika frågeställningar. Du kommer ingå i ett litet team 4 personer varav en kollega i Skåne. Ni är ett team med sociala och trevliga personer som stöttar och hjälper varandra i olika frågeställningar och utmaningar. First line support och drift sköts av landstingen själva i Sverige. Medans kundens andra linje och resterande organisation sitter mestadels i Stockholm, kollegor finns även i England och Frankrike. Kunderna supporteras på svenska medan internt kan arbetsspråket vara engelska.



Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst att arbeta som 2nd line support med mer avancerade ärenden. Ärenden löses enligt företagets processer och tex felsöka i SQL databaser. Du kommer arbete med att tex ibland utveckla MS SQL script för att åtgärda eller ta reda på problem efter kunders behov. Tillsammans med dina kollegor kommer du att diagnostisera och felsöka produktrelaterade problem. Du och dina kollegor kommer få möjligheten att ge feedback på nya produktfunktioner och bidra med innovativa förslag för att bidra till utveckling av organisationens produkter.

Ditt arbete är primärt att ge användarsupport via kundens ärendehanteringssystem samt via mail och telefon.. Du kommer att arbeta med att ge högkvalitativa svar till användare och ge god service, vilket bland annat innebär att följa upp med användare kring deras tekniska problem. Användaren ska ha möjlighet till information i ärendets process och du kommer att ha en dialog med kunden kring ärendets status. En god kunskap i MS operativsystem och allmän hårdvara kommer hjälpa dig i arbetet. Du kommer även ansvara för att korrigera tekniska problem effektivt för att skapa minimala störningar hos kunden. Du kommer att arbeta med företagets egna programvara och dess integrerade produkter.

Vid behov så kommer du eventuellt få möjlighet att utbilda användarna i företagets produkter både genom utbildning, dokumentation och personlig efterforskning. Utbildning till kundens användare sker när behov uppstår.



Krav:

• Baskunskaper inom SQL
• Erfarenhet av att eskalera ärenden och arbeta tidseffektivt
• Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av teknisk support eller relevant IT utbildning


Meriterande:

• Goda kunskaper inom Operativsystem
• Goda kunskaper inom hårdvara
• Goda kunskaper inom MS Office
• Goda kunskaper inom Windowsklienter
• Utbildning inom SQL

Personliga egenskaper

Som person tror vi att du har god analytisk förmåga, du är lyhörd, nyfiken och har en förmåga att tolka information. Du har ett sinne för detaljer, är uppmärksam och har koll på dina processer. Du vill genomföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet.

Om du tror att du skulle passa som konsult och vara en god representant för Dfind IT så tveka inte att söka tjänsten på länken nedan.

Har du frågor gällande tjänsten så kontakta gärna tilda.stenmark@dfind.se [ http://tilda.stenmark@dfind.se/ ] eller daniel.laplaca@dfind.se [ http://daniel.laplaca@dfind.se/ ]

Startdatum: Snarast, senast slutet av augusti / början av september. Intervjuer sker löpande.

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Stockholm

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!

Keep improving!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 28 juli 2017

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024