Stabsassistent till Ledarna

Arbetsbeskrivning

Ledarna är Sveriges chefsorganisation med fler än 90 000 medlemmar - chefer i alla branscher och på alla nivåer. Hos oss får medlemmarna utveckling, råd och stöd i uppdraget som chef och kring den egna anställningen. Alltid med utgångspunkt i chefens individuella behov.


På Ledarna arbetar idag drygt 120 medarbetare - bland annat jurister, chefsrådgivare, förhandlare, kommunikatörer och ledarskapsutvecklare - med den dagliga medlemsservicen. Vi verkar över hela landet. Vårt kontor ligger på Kungsholmen i Stockholm. Nu söker vi tillsammans med Oddwork en engagerad och driven person som kan ta sig an ansvaret i nyckelrollen som stabsassistent på kansliet i Stockholm.

För att ge bästa möjliga service till våra medlemmar eftersträvar Ledarna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi ser gärna sökanden som bidrar till detta. Läs mer på ledarna.se.

Om tjänsten
Som assistent i Staben arbetar du med administrativa och assisterande arbetsuppgifter åt nyckelfunktioner i organisationen. I detta ingår att utföra kvalificerade sekreteraruppdrag åt VD och ledning, ordförande samt förbundssekreterare och förbundsstyrelse, vilket även innefattar delar av Ledarnas demokratiorganisation.

Arbetsuppgifterna varierar och innefattar allt från att hantera faktura- och resehantering, kommunikation via intranät, förbereda handlingar och ta anteckningar vid möten, till att arrangera såväl interna som externa aktiviteter och möten. Du arbetar självständigt i en social roll som bygger på att du med stor integritet och stort engagemang underlättar i dina kollegors vardag. Som stabsassistent rapporterar du till VD.

Vi söker dig som...
... är driven, professionell och tycker om att samarbeta med människor och med många olika typer av arbetsuppgifter. Du är lika professionell och representativ som flexibel och prestigelös och du värdesätter att leverera med hög service och kvalité. Att skapa din egen arbetsstruktur, ta egna initiativ och kombinera kreativitet med kvalitetsmedvetenhet känns givet för dig. Rollen innebär många kontaktytor internt och externt, och därför är det av stor vikt att du är kommunikativ, lojal och hanterar konfidentiella uppgifter med stor respekt. Du är social och trygg i dig själv och vet hur du på bästa sätt bemöter människor i olika situationer.

För att du ska trivas i rollen ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van vid att ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt och är självgående. Vi ser positivt på om du har eftergymnasial utbildning som assistent, sekreterare eller liknande. Meriterande är också att du i någon form arbetat eller har erfarenhet från ideella organisationer.  Du hanterar Officeprogrammen utan problem och sätter dig snabbt in i nya affärssystem och digitala affärsstöd. Utöver detta hanterar du såväl engelska som svenska på affärsnivå i både tal och skrift. 

Vad Ledarna erbjuder dig
Ledarna erbjuder dig en organisation med tydlig vision, verksamhetsinriktning, mål och värdegrund. Vi tror på individens förmåga och att man tar stort eget ansvar för sin egna och Ledarnas utveckling. Att arbeta på Ledarna innebär krav och förväntningar på resultat men också möjlighet till utveckling och stimulans. Vi har kul, bryr oss om varandra och trivs med att arbeta på Ledarna.

START: augusti
PLATS: Stockholm
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Månadslön
KONTAKT: Talent Manager Amy Disley, amy@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-06-13

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra ifrån dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 14 maj 2016

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024