Stadsbyggnadskontoret söker en ekonomiadministratör till föräldravikariat

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering, bygglov, stadsmätning och bostadsanpassning. Kontorets övergripande uppdrag är att planera för 40 000 bostäder till år 2020.



Arbetsplatsbeskrivning
Ekonomienheten på stadsbyggnadskontoret har det övergripande ansvaret för förvaltningens ekonomistyrning, redovisning, budget- och uppföljningsarbete inklusive tertialrapporter, bokslut och verksamhetsberättelse.

Inköp och kontorets övergripande ekonomiadministration ligger också inom ramen för enhetens ansvar. Vi leder och stödjer avdelningarna i deras arbete med verksamhetsplan och budget med fokus på kvalitativt, analytiskt och rådgivande strategiskt arbete. Vi upprättar löpande månadsbokslut som kommuniceras med varje avdelningschef.

På enheten är vi fem medarbetare bestående av ekonomichef, två controllers, en redovisningsekonom och en ekonomiadministratör. Vår ekonomiadministratör ska vara föräldraledig därför söker vi nu en vikarie. Vill du bli en del av vårt gäng?

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiadministratör blir din primära uppgift att avlasta våra controllers med arbetsuppgifter såsom:

• Anvisningar och arkivering

• Supportbrevlåda

• Posthantering

• Vara behjälplig vid rapporteringstillfällen

• Administrera kreditkort samt taxikort

• Behörigheter i Agresso

• Kontering av leverantörsfakturor

• Diverse administrativt arbete

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt lägst gymnasieutbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig.

• Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

• God kunskap och erfarenhet av systemadministration.

• Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.

• Arbetslivserfarenhet från en politisk styrd organisation är meriterande samt goda kunskaper i Agresso.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Du är van vid att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och du är van vid att driva dina egna processer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du har en god förmåga och vilja att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är bra på att upprätthålla goda relationer och är van vid att samarbeta både internt och externt. Som person är du lugn och stabil. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram, samtidigt som du påminner och följer upp.

Varmt välkommen med din ansökan!




Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Edlund
0850827333
Camilla Westergren
0850827588, camilla.westergren@stockholm.se
Elizabeth Gawelin, Ekonomichef
08-508 275 78
Cecilia Svensson, HR-konsult
08-508 271 68
Sohail Badami, Ekonomichef
08-508 272 20
Anna Magnusson, HR-konsult
08-508 271 58

Sammanfattning

Besöksadress

Fleminggatan 4
None

Postadress

Fleminggatan 4
Stockholm, 11226

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024