Stadsbyggnadskoordinator till planeringsenheten Ekerö kommun

Stadsbyggnadskoordinator till planeringsenheten Ekerö kommun

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.

PLANERINGSENHETEN är organiserad under Stadsbyggnadsförvaltningen och kommunstyrelsen och driver det övergripande planeringsarbetet som sker inom kommunen.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer att innebära administration inom områden kopplade till plan- och bygglagen samt annat kvalificerat stöd inom Stadsbyggnadsförvaltningens processer. Det kommer handla om såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter, både enskilt och i team och du förväntas behärska många olika arbetsuppgifter.

Som stadsbyggnadskoordinator är tanken att du agerar som specialist på de administrativa delarna i stadsbyggnadsprocessen. Du ansvarar för arbetsplatsens användning och utveckling av digital teknik och diariehantering samt för att formalia och lagkrav efterföljs under processer, när detaljplaner upprättas och genomförs. I dina arbetsuppgifter ingår också att informera sakägare/processägare och allmänhet om samhällsbyggandet och pågående ärenden samt att ta hand om ekonomifrågor, exempelvis fakturahantering, upphandlingar och rapportskrivelse. Du kan också komma att få driva egna projekt inom området till exempel för att utveckla digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen.

Du kommer främst att samarbeta med och vara administrativt stöd till planeringschef och handläggare på planeringsenheten men även i förlängningen till viss del även för andra enheter inom förvaltningen. Vi ser kontinuerligt över arbetsfördelningen på förvaltningen, så tjänsten kan komma att förändras och utvecklas med tiden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten, alternativt har du en gymnasial utbildning i kombination med gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda digitala kunskaper och tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet. Du har även erfarenhet av att arbeta med plan- och bygglagen.

Som person är du driven och självgående i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta, är tillmötesgående och tycker om att hjälpa andra. Du trivs att arbeta med problemlösning och kommer gärna med nya förslag och idéer som bidrar till att vi blir ännu bättre.

Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare

Övrigt: Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi arbetar med löpande urval, sista dagen att söka är dock 23 juni.



Kontaktperson



Anna Setterberg

08 76425 83

anna.setterberg@jeffersonwells.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 8 juli 2021

Liknande jobb


19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023

Handläggare till överförmyndarnämnden

Handläggare till överförmyndarnämnden

12 december 2023