Stadsrevisionen söker kommunikationsansvarig

Stadsrevisionen söker kommunikationsansvarig

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare med cirka 56 000 anställda. Stadsrevisionen har kommunfullmäktiges uppdrag att årligen granska och främja den verksamhet som kommunstyrelsen och stadens sammantaget cirka 55 nämnder och bolag ansvarar för. Vår uppgift är att pröva om verksamheten är ändamålsenlig, bedrivs effektivt och redovisas på ett rättvisande sätt. Stadsrevisionen har 34 medarbetare. Vårt kontor ligger i centrala Göteborg.
På stadsrevisionen får du möjlighet att arbeta med frågor som berör många människor. Du deltar i samhällsutvecklingen genom att bidra till insyn och bedömningar som ligger till grund för förändring, diskussion och beslut. Arbetet är omväxlande och ger djup kännedom om kommunens olika verksamheter. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade kollegor samt ha täta kontakter med både politiker och tjänstemän.

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds ett omväxlande arbete där du får en central roll på en arbetsplats med engagerade och kunniga medarbetare.
Som kommunikationsansvarig i en liten verksamhet ansvarar du självständigt för stadsrevisionens interna och externa kommunikationsarbete. Du arbetar nära revisionsdirektören och deltar i ledningsgruppens möten. I alla delar av arbetet varvas strategiskt tänkande med operativt arbete och du är med i hela processen, från ax till limpa. Detta innebär bland annat att du ansvarar för:
• Kommunikationsstrategi
• Mallar och layout för våra rapporter, styrande dokument mm
• Textproduktion, dokumenthantering, klarspråksarbete, bearbetning av texter och korrekturläsning
• Ta fram presentationsmaterial
• Publicera information på intranät och webb
• Ha kontakt med andra förvaltningar i staden
• Pressmeddelanden och mediakontakter
• Upphandla/beställa kommunikationstjänster
• Stöd till medarbetare och ledningsgrupp i språk- och kommunikationsfrågor
• Stöd till förtroendevalda revisorer i mediefrågor



KVALIFIKATIONER
• Relevant akademisk examen inom kommunikation, eller motsvarande som bedöms som likvärdig
• Flera års erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete
• Vana av att arbeta med webb och andra digitala kommunikationsverktyg
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunikationsarbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som söker har en personlig mognad, är lyhörd och visar omdöme. Vidare tänker du strategiskt, är strukturerad och har förmåga att växla mellan stort och smått, högt och lågt. Noggrannhet är en förutsättning i jobbet liksom att du har blick för det visuella. Som kommunikationsansvarig är det avgörande att du är proaktiv, självgående och har en hög servicegrad. Arbetet innebär många kontaktytor och du bör vara skicklig på att initiera, utveckla och vårda goda relationer. Hos oss är flexibilitet och prestigelöshet viktigt, liksom att du tar ansvar för ditt område och är en god lagkamrat. Tempot är periodvis högt och det är viktigt att du även i pressade situationer kan prioritera och arbeta strukturerat.




ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan redan i dag. Sista dag att ansöka är den 14 september 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Stadsrevisionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2021
  • Ansök senast: 14 september 2021

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024