OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. juridik, förhandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning, företags- hälsovård, televäxel och IT. ARBETSUPPGIFTER Som stadssekreterare ska du samordna det administrativa arbetet inför sammanträdena i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott. Du ser till att handlingar kommer fram, bevakar kvaliteten i beslutsunderlag, skriver protokoll och deltar även i expediering av besluten. Du kommer också att skriva förslag till bl.a. remissyttranden och delta i olika utredningar. Du är ansvarig tjänsteman för valberedningens arbete och du är den person som ansvarar för partistöd, politikerarvoden m.m. Du ska också fungera som stöd för andra handläggare och nämndssekreterare i den kommunala organisationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot juridik eller förvaltning Det är en fördel om du har erfarenhet av nämndadministration och av arbete i en politiskt styrd organisation. Noggrannhet, analytisk förmåga, flexibilitet och en stor känsla för service är viktiga egenskaper. Att vara stadssekreterare är ett självständigt arbete men det kräver samtidigt stor samarbetsförmåga då du kommer att ha mycket kontakter med politiker, tjänstemän och journalister. Arbetet ställer också stora krav på din förmåga att uttrycka dig tydligt både skriftligt och muntligt Kvalitet, service och utveckling är ledord för dig.