Start omgående för ekonomiassistent inom lev- och kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Ingress
Är du ute efter nya möjligheter inom ekonomi med breda arbetsuppgifter? Nu söker vi på Otiga en Ekonomiassistent på konsultuppdrag hos kund i norra Stockholm. Konsultuppdraget är med start i augusti, på heltid, med en uppdragsperiod på 6 månader.

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med leverantörs- samt kundsreskontra, vilket innebär kontakt med intern personal samt externa kunder och leverantörer. I ditt dagliga arbete hanterar du samtal via telefon och mail gällande fakturafrågor, bevakning av betalningar samt avstämningar. I övrigt ska du vara behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen och du kommer att arbeta i olika former av system.

Ansökning
Ansökning sker via Otiga.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterande Konsultchef Othilia Roos Englund på telefon 073 351 27 87. Tillsättning av tjänsten sker omgående, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning. Meriterande är även om du har arbetat med ekonomi inom ett internationellt tillverkande bolag. Du är en van användare av MS Office och har hanterat olika former av affärssystem, meriterande är om du har arbetat i affärssystemet Monitor. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Krav är att du har arbetat med leverantörsreskontra i 12-24 månader samt innehar redovisningsbakgrund; från studier eller arbetslivserfarenhet.

Dina personliga egenskaper är att du har lätt för att samarbeta och har en god kommunikationsförmåga. Du är kvalitetsmedveten, ansvarsfull och noggrann. Du har en hög servicekänsla, samtidigt som du är väl analytisk och noggrann. Eftersom att uppdraget är norr om Stockholm C ser vi att du som söker bor i närliggande område, samt att du har tillgång till egen bil och körkort. Ett annat krav är att du kan starta uppdraget under augusti månad. Avslutningsvis är du bekväm i rollen att verka som konsult.

Om oss
Som konsult hos oss på Otiga erbjuds du ett spännande och utvecklande arbete med engagerade och kunniga medarbetare i ett framgångsrikt företag. Välkommen med din ansökan!

Otiga Stockholm hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning genom kvalitetssäker bemanning- och rekrytering. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter. Att vi finns där våra kunder verkar innebär att vi har förståelse för hur arbetsmarknaden ser ut just här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2020
  • Ansök senast: 21 juli 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024