Starta din karriär hos ett medieföretag i framkant!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med en av Sveriges största distributörer av tv? Nu söker vi fler engagerade och målinriktade kollegor till vår kundtjänstavdelning hos Viasat. 
 
Som kundtjänstmedarbetare kommer du via telefon bemöta och hjälpa Viasats kunder och vara deras representant i den viktiga dialogen. Du kommer att arbeta för att upprätthålla Viasats starka varumärke, där företagets mål är att alltid ligga i framkant när det gäller underhållning, teknik och utveckling inom sitt område. 
 
"Det bästa med mitt jobb är utvecklingsmöjligheterna som finns! Jag fick tidigt en massa olika ansvar och uppdrag vilket har sporrat mig att utvecklas ännu mer!" – Niklas Isander, Advisor Viasat 
 
Arbetsuppgifter 
 
I din roll som kundtjänstmedarbetare besvarar du frågor om kundens tekniska lösning, abonnemang eller faktura. Vidare skall du i varje samtal arbeta för att öka kundnöjdheten genom bemötande och god retorik. En del i din roll är att aktivt göra behovsanalyser och erbjuda kunder produkter som passar deras intressen och behov. 
 
Vi söker dig som

• Gillar att bidra till en kul stämning på jobbet  
• Är tävlingsinriktad och gillar att få provision  
• Tycker om att fika på fredagar  
• Vill lära dig nya saker och utvecklas

PS. Vi vill även att du har:

• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl verbalt som skriftligt.  
• Godkänt gymnasiebetyg i engelska och svenska A – vi önskar att du tar med betygen till intervjun.

Om Webhelp Nordic

Som medarbetare hos Webhelp får du alla verktyg som krävs för att lyckas genom utbildning och kontinuerlig coaching. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få en bra grund att stå på för en fortsatt framtida karriär. Du får lära känna många härliga arbetskollegor som bidrar till Webhelps positiva arbetsklimat!

Webhelps Värdeord  
Webhelps värdeord är: Lead, Learn, Share. Våra värdeord beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.

Som arbetsgivare brinner vi för att det ska vara

• Fun & Social  
Vi tycker det är spännande att möta kollegor och kunder.  
• Learning & Growing  
Vi älskar att utvecklas och lära oss nya saker.  
• Challenges & Recognition  
Vi tror på att ge, få och bekräfta våra prestationer.

När du har registrerat din ansökan kommer du att bli ombedd att fylla i ett personlighetsformulär via mail. Det är viktigt att du gör testet för att du ska gå vidare i rekryteringsprocessen.

Om jobbet

Region  
Stockholm i Stockholms län

Arbetstid / Varaktighet

Startdatum: 20e februari.
Tjänsten är en heltidsanställning som inleds med 6 månader provanställning och övergår sedan till en tillsvidareanställning. Du tilldelas ett schema som sträcker sig över 3 veckor i taget. En vecka arbetar du pass förlagt under dagtid, en vecka arbetar du pass förlagt under kvällstid och en vecka arbetar du några dagar kvällstid och några dagar dagtid. Vidare arbetar du 1-2 helger i månaden.

Utbildning

Du inleder din anställning med 8 veckors betald utbildning varvat med praktik.

Lön / Förmåner

Fast lön med provision.  
Ob-tillägg kväll/helg.  
Friskvårdsbidrag  
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic Kalmar
  • 8 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Varierande arbetstid, dagtid, kvällar och helger Heltid, tillsvidare
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare

2 juni 2024

Kundtjänstmedarbetare

2 juni 2024