Statoil söker en pedagogisk Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Retail Support är den organisationsenhet inom Retail Development & Support som ansvarar för utveckling och support för alla våra fullservicestationer. Idag totalt 304 stationer, varav 174 Franchise och 130 bolagsdrivna. Vi är idag 9 effektiva medarbetare i vårt team uppdelat på 5 specialistområden. Ett område är Office & Site Operations som hanteras av två zonanalytiker. Vi tillhör den enhet inom Retail Sales Operations där det alltid händer saker ? den ena dagen är inte den andra lik!


Om jobbet
I rollen som Site Accountant (Zonanalytiker) kommer du att arbeta 50% med löpande support till vår säljorganisation och våra fullservicestationer. Du kommer med telefon och mail som viktigaste verktyg stötta i alla typer av driftsfrågor som stationerna behöver hjälp med. Du spelar en viktig roll i att vidarebefordra frågor till rätt enheter på servicekontoret, koordinera svar och förutse problem ? allt för att underlätta vardagen ute på våra stationer. De övriga 50 % kommer du, tillsammans med en kollega i teamet, att fokusera specifikt på den ekonomiska supporten där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

-Kontroll och uppföljning av bolagsdrivna stationers redovisning
-Löpande support för bolagsdrivna stationer. Främst avseende bokföringsfrågor.
-Skapa och underhålla rutiner och processer som effektiviserar den dagliga driften på station.
-Ta fram förslag på systemförbättringar, så som rapporter eller annat som kan hjälpa stationerna att få ökad ekonomisk kontroll och förståelse
-Arbeta fram business case baserade på olika förbättringsförslag
-Utvärdera och analysera statistik i syfte att finna förbättringsområden
Utvecklingsmöjligheter

Statoil Fuel & Retail erbjuder dig en arbetsplats med ett öppet klimat med stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ redan från början. Vi har en tydlig prestationskultur som i kombination med dina ambitioner gör karriärmöjligheterna inom Statoil Fuel & Retail oändliga! Våra värderingar modig, öppen, engagerad och omtänksam vägleder oss i hur vi gör affärer och agerar mot varandra, våra kunder och vår omvärld. Vill Du bidra till vår väg framåt och till att underlätta våra kunders vardag?

Krav
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och bred ekonomisk erfarenhet från löpande ekonomiska arbetsuppgifter, god förståelse för Balans & Resultaträkning samt erfarenhet från förbättringsarbete. Erfarenhet av bokföringssystemet Navision samt erfarenhet från Retail är meriterande.

Personliga Krav
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad, engagerad och ansvarsfull. Du har en ett intresse för det operativa arbetet och en stark vilja att driva affären framåt. God ekonomisk förståelse samt förmåga att se möjligheter och söka lösningar är ett krav för denna roll.Arbetstempot kan ibland vara högt och du har förmågan att hantera detta och prioritera rätt och samtidigt behålla ett fokus. Detta kräver av dig som person att du är flexibel och har en förmåga att kunna se helheten

Arbetstider, omfattning och tillträde
Anställningen är på heltid under kontorstider med tillträde snarast. Du kommer vara anställd som konsult hos Hero på minst 12 månader. Ansökningar behandlas löpande.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Ninwa Youssef på telefon 08-400 25 860

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 23 september 2013

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024