Statsvetare inom nämndadministration

Arbetsbeskrivning

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som nämndsekreterare ansvar du för hela processen för en eller flera nämnder. Detta innebär allt från registrering, beredningar till nämndmöten, arkivering med mera. Du arbetar i nära samarbete med ansvarig förvaltnings- eller områdeschef för respektive nämnd. ??Nämndadministrationen ingår tillsammans med IT och kommunikation i kommunikationsenheten där vi är 14 medarbetare. Vi är ett glatt gäng som månar om en bra arbetsmiljö, både i enheten som på arbetsplatsen. Likväl månar vi om att vi levererar god kvalitativ service på ett effektivt och hållbart sätt. ?Kommunikationsenheten utgör tillsammans med personalenheten och ekonomienheten Ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är akademiskt utbildad till statsvetare, samhällsvetare eller inom juridik, eller har erfarenhet av att jobba i offentlig verksamhet som nämndsekreterare och registrator.
Du är ordningsam och är van att jobba med deadlines. Som nämndsekreterare ansvarar du för att ha god koll på handlingar och hålla i nämndflödesprocessen. Vi ser att du har adekvat utbildning eller erfarenhet av att jobba i offentlig verksamhet, gärna som nämndsekreterare eller registrator. Du har goda kunskaper inom offentlig rätt och ett brinnande intresse för samhälle och demokrati.

ÖVRIGT
Vingåkers kommun uppmuntrar till intern rörlighet och vakansen är endast tillgänglig under förutsättning att ingen internanställd har förtur, eller på annat sätt gör anspråk på tjänsten. Därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi kallar till intervju löpande, så vänta inte med att söka till sista datumet.

Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.


Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Maria Pestrea
0151-19119
Personalchef och tf kommunchef Mattias Gustafsson
0151-191 00
IT/kommunikationschef Maria Pestrea
0151-191 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vingåkers kommun, Kommunikationsenheten VINGÅKER
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Det kan förekomma kvällsarbete i samband med nämndmöten. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-05-01 Tjänsten är ett graviditetsvikariat, beräknat på ett år, med förväntat tillträde senast 1 juni., upphör: 2017-08-30 .
  • Publicerat: 2 februari 2017

Besöksadress

Parkvägen 8 VINGÅKER
None

Postadress

Vingåkers kommun
VINGÅKER, 64380

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024