Stena Recycling söker en Chef till Kundsupport

Stena Recycling söker en Chef till Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för att leda och utveckla människor och team? Älskar du kundsupport och vill vara med och skapa värde för våra kunder i ett bolag som gör skillnad - på riktigt?
Då ska du läsa vidare!

Om företaget
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Vi återvinner och förädlar resurser som blir till nya råvaror och som levereras till industrier över hela världen. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder och partners driva utvecklingen i branschen.

Dina arbetsuppgifter
Till vårt team Kundservice i Östergötland (Linköping, Norrköping, Nyköping, Skänninge) söker vi nu en ny chef då vår nuvarande teamledare går in i en ny roll i bolaget. Du blir en viktig del i en grupp där kundfokus, samarbete, glädje och omtanke är ledord. Placeringsort för tjänsten är Linköping.

I rollen som Chef till Kundssupport är din huvuduppgift att genom ditt ledarskap driva, planera och fördela det dagliga arbetet för dina medarbetare på ett affärsmässigt sätt. Du ansvarar för att implementera och säkerställa en effektiv administration enligt bolagets administrativa processer samt följer upp dagliga KPI:er för att säkerställa kvalitet i vårt arbete. Inom support finns befattningarna Kundsupport, Logistiksupport, Affärssupport, Ekonomisupport och Specialist. Du blir en viktig del i en grupp där alla genom sin roll bidrar till att utveckla kundens och vår affär samt hela tiden skapa positiva kundupplevelser.

I din roll har du personal- och arbetsmiljöansvar för en grupp om sju medarbetare. Du har ett nära och viktigt samarbete både med dina kollegor i andra funktioner lokalt på anläggningarna i Östergötland samt inom Kundserviceorganisationen i region Mitt som Östergötland tillhör och rapporterar till Administrativ Chef i Region Mitt. Resor förekommer i tjänsten varför B-körkort och tillgång till egen bil är också ett krav.

En viktig del i uppdraget är att skapa ett kundfokuserat team där arbetsglädje, samarbete, tydliga förväntningar, mandat, driv och eget ägarskap är viktiga ledord. Du leder genom att vara ärlig och öppen, sätter dina medarbetare i centrum och är en lyhörd och coachande vägvisare samt arbetar aktivt med ständiga förbättringar. I din roll har du personal- och arbetsmiljöansvar för ditt team. Framförallt kommer du att jobba i en koncern som är bäst i branschen på att erbjuda tjänster och produkter som påverkar morgondagen – på riktigt.


Din profil
Framtiden börjar med dig - kvalifikationer
Viktigaste för oss är dina värderingar, din inställning, ditt driv och din vilja att bidra till vår fortsatta framgång.
Rollen passar dig som brinner för våra kunder, är duktig på att kommunicera, är strukturerad, är orädd inför nya utmaningar och har ett positivt och proaktivt förhållningssätt. Vidare motiveras du av att genom andra leverera bästa möjliga kundservice och är resultatorienterad. Du behöver ha minst tre års erfarenhet av att leda med personalansvar, erfarenhet av kundservice/försäljning, förändringsledning samt goda datakunskaper inom Officepaketet och digitala affärssystem. Har du detta finns goda förutsättningar att vi är en bra match för varandra.
För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö. På vår karriärportal kan du läsa mer om några av våra medarbetare och vilka resor de har gjort inom vårt bolag. Följ också gärna vår vardag på Instagram @lifeatstenarecycling.

Om Stena Recycling – Det börjar med dig
Med 1700 engagerade medarbetare på 90 orter runt om i landet vill vi ständigt tänja på gränserna för vad som är möjligt inom återvinning, hållbarhet och cirkulär ekonomi. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir viktigare varje dag och där säkerheten alltid sätts först. Hos oss kan du utvecklas i många riktningar – när våra medarbetare växer, växer vi som företag. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig.


Ansökningsförfarande
Låter detta som en spännande utmaning? Är du vår nästa stjärna inom kundservice och support? Varmt välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag . Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Kajsa Byström på tfn 010-445 64 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Lena Johansson, Skill på lena.johansson@skill.se eller 0708-52 32 36.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024