Stenungsunds kommun söker registrator

Stenungsunds kommun söker registrator

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat kommunövergripande specialister, ekonomi, personal, administration, kommunikation, digitalisering, fastighet och service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.

Som registrator arbetar du inom sektor stödfunktioner i den administrativa funktionen där kansli och överförmyndarenhet ingår. Kanslienheten är en stödfunktion vars ansvarområde spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer.

Kansliet ansvarar för kvalificerad kommuncentral administration i form av juridik, dokument- och ärendehantering, kommunförsäkring, val, nämndadministrativt stöd samt administrativa stöduppdrag till förvaltning och politiker.

Inom kansliet arbetar 8 personer; kommunsekreterare/nämndsekreterare, kommunjurister, försäkringsrådgivare, systemutvecklare, arkivarie och registrator. Vår registrator har nu valt att gå vidare till en annan tjänst och vi söker därför en ny registrator.

Det team du kommer att ingå i präglas av arbetsglädje, kvalitetsmedvetenhet och professionalitet. Tillit, förtroende och samverkan är nyckelord inom vår funktion. Vi delar med oss och hjälper varandra för att lyckas med vårt uppdrag.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator har du både administrativa och verksamhetsstödjande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med diarieföring och registrering av kommunens handlingar, expediering av beslut, utlämnande av allmänna handlingar och systemadministration inom kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem, Evolution. Dessutom ger du stöd, råd och utbildning i frågor kopplade till dokumenthantering och utlämnande av handlingar. Även andra administrativa uppgifter ingår i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig har ett stort intresse för hanteringen av allmänna handlingar. Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning, annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer är likvärdig. Du har kännedom om lagstiftning som reglerar hantering av allmänna handlingar och det är meriterande om du har arbetat som registrator eller arkivarie inom offentlig förvaltning. Du har mycket god vana av att arbeta i Office-paketet och är i övrigt datorkunnig. Om du har erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution är även detta meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad och har generellt god administrativ förmåga. Du trivs med att arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är lösningsfokuserad, har god förmåga att arbeta både självständigt och med andra samt att lära ut. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har god förmåga att snabbt överblicka skriftlig information för att kunna göra en kortfattad beskrivning som är sökbar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du har en profil/egenskaper som passar in i arbetsgruppen.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kanslichef Doris Eliasson
0303-738324
De fackliga företrädarna nås via kommunens växel
0303-73 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stenungsunds kommun, Kanslienheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Besöksadress

Strandvägen 15 44482 Stenungsund
None

Postadress

444 82, Stenungsund
Stenungsund, 44482

Liknande jobb


27 april 2024

23 april 2024

23 april 2024