Stims söker en glad, engagerad och erfaren lärare i ma/NO, åk 4-6

Arbetsbeskrivning

Stims är en kombinerad för- och grundskola med barn och elever från ett år upp till och med årskurs nio. Skolan grundades 2009 och har sedan dess vuxit till en plats för 200 förskolebarn och närmare 600 grundskoleelever. Vi har en internationell profil med ett särskilt fokus mot Kina.


Att vara en Montessoriskola innebär att vår metodik och vårt pedagogiska arbete vilar på Maria Montessoris filosofi. Vi har en stark tro på varje barns potential, vi vet att barn och ungdomar ofta kan och vill så mycket mer än vad vi vuxna är benägna att tro. Detta genomsyrar allt vi gör.


Vi söker dig som är glad, engagerad och erfaren. Du gillar utmaningar och att arbeta tillsammans med andra.


Du är intresserad av skolans idé om Montessoripedagogiken i kombination med en internationell inriktning och ett fokus mot Kina. Du kommer att vara en del av vår helhet som tillsammans arbetar för att skapa de bästa förutsättningarna för varenda elev på skolan. Vi har alla en gemensam riktning. Vi sätter ribban högt och arbetar för en god kvalitet på allt vi gör. Vi värderar kunskap och kompetens högt.


Du kommer att undervisa i matematik och/eller no-ämnen i en årskurs. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga kollegor i ditt arbetslag. I rollen ingår mentorskap för en klass.


Vi ser att du startar så snart som möjligt. Tjänsten är deltid, tis-tors, motsvarande 65% under den första terminen, men det kan komma att ändras till 100 % HT 2021.


Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Vid frågor kring tjänsten, kontakta vår rektor, Cecilia Rosenbaum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Biträdande rektor Helene Öregård
0708-982818

Sammanfattning

Besöksadress

KONRADSBERGSGATAN 24
STOCKHOLM

Postadress

Konradsbergsgatan 24
Stockholm, 11259

Liknande jobb


Grundskollärare i musik F-6 till Byskolan

Grundskollärare i musik F-6 till Byskolan

13 maj 2024

Lärare åk 4-6 ma/no

Lärare åk 4-6 ma/no

13 maj 2024

13 maj 2024