Stockholms tingsrätt söker administratör med ekonomisk inriktning

Arbetsbeskrivning

Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med ca 280 medarbetare. Vi finns i det centralt belägna Rådhuset på Kungsholmen. Tingsrätten är indelad i fem dömande avdelningar varav en avdelning utgör Patent- och marknadsdomstolen. Vid tingsrätten finns också en administrativ avdelning som består av enheten för central administration, enheten för service och säkerhet samt enheten för registrering och arkiv. Den administrativa avdelningen arbetar med intern och extern service. På enheten för central administration arbetar för närvarande 13 medarbetare och enheten leds av en administrativ direktör. Som administratör med ekonomisk inriktning kommer du ha ett brett samarbete med olika funktioner inom administrationen. Det finns även ett regionalt samarbete mellan Stockholmsregionens fem tingsrätter i administrativa frågor.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör med ekonomisk inriktning på Stockholms tingsrätt erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig och spännande verksamhet. Du kommer främst att ansvara för att ta fram ekonomiska sammanställningar, uppföljningar, rapporter och analyser. Därtill kommer du att ta fram övriga statistiska underlag och arbeta med fakturahantering och viss enklare bokföring. I arbetsuppgifterna ingår också att granska arvodesutbetalningar och utlägg. Du kommer dessutom att arbeta med bemanningsadministration och andra administrativa uppgifter så som personalrapportering och personaladministration.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om att arbeta med ekonomiadministration och service. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och integrerar kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden. Du förutser och uppmärksammar problem samt förändrar ditt beteende snabbt och lösningsfokuserat för att lösa problemen och nå uppsatta mål. Som person är du förtroendeingivande och du skapar goda relationer. Du bidrar med din expertis i gruppens och tingsrättens gemensamma arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och förmedlar information på ett tydligt och enkelt sätt.

Du har en avslutad gymnasieutbildning och minst två års dokumenterad erfarenhet från framgångsrikt arbete inom ekonomiadministration och service. Du är en van datoranvändare med mycket god kompetens i Officepaktetet, särskilt i Excel. Kunskaper i Agresso och Palasso är meriterande. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska samt talar, läser och förstår engelska. Övriga språkkunskaper kan vara meriterande.

Tingsrätten lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lagman Stefan Strömberg
08-561 65051
Administrativ assessor Marcus Isgren
08-561 650 55
Chef för enheten för registrering och arkiv Ann-Sofie Arvidsson
08-561 65501
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 65084
Domstolshandläggare Anette Skalmark, ST inom Sveriges Domstolar
08-561 654 37
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 650 84
Personalhandläggare Fredrik Sydstrand
08-561 650 59
HR-specialist Sofia Plym Arkert
08-561 650 61
HR-specialist Johanna Höjd
08-561 650 84
HR-specialist Fredrik Sydstrand
08-561 65 059

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Stockholms tingsrätt Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning med inledande provanställning
  • Publicerat: 14 augusti 2017

Besöksadress

Scheelegatan 7
None

Postadress

Box 8307
Stockholm, 10420

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024